Type | Author(s) | Title | Other Titles | Citation | Citation(alt) | Issue Date |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 「外国語」(英語)教育で「文脈的分析」のための教材を開発することを提案する : 「話すこと[やり取り]」を可能にすることに向けて | Proposing developing teaching materials for "contextual analysis" in English as a foreign language : Toward enabling learners to "speak interactively" | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 26-Jun-2023 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 科学・技術の急速な進展のもとで,学校教育は何をなすべきか : 高校段階におけるSTEAM教育の推進の提起を適正に見る | What schooling should do under the rapid progress of science and technology :
Taking a proper view of the proposed promotion of STEAM education in high school education | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2022 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 存在論的基盤に依拠した,外国語(英語)の文法指導 : 場所を指示する表現を含む文の場合 | Ontologically based grammar teaching in English as a foreign language : In the case of sentences containing place-referring expressions | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 27-Jun-2019 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 「教育課程論I」の内容の論理的脈絡に関して : シンボル体系あるいはシンボル形式に着目して | - | 北海道大学教職課程年報 | - | 1-Mar-2017 |
bulletin (other) | 大竹, 政美 | 巻頭言 | - | 教授学の探究 | - | 4-Feb-2016 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 巻頭言 | - | 教授学の探究 | - | 30-Jan-2015 |
bulletin (other) | 大竹, 政美 | 巻頭言 | - | 教授学の探究 | - | 18-Feb-2011 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 英語冠詞の指導における唯一性概念に関して | - | 教授学の探究 | - | 1-Mar-2010 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 観念構成的な語用論的能力の形成に関する研究ノート | Notes on Formation of Ideational Pragmatic Competence | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | - | 15-Jul-2009 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 巻頭言 | - | 教授学の探究 | - | 23-Feb-2007 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 英語教育の教育内容としての法助動詞の未来時表現との関連について : willの“未来性”用法をめぐって | - | 教授学の探究 | - | 30-Jan-2004 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 英語の(準)法助動詞can,may,must,have to,willの使い分けができるような指導に関して | On Teaching Learners to Make Proper Use of the English (Quasi-)Modals can,may,must,have to and will | 北海道大学大学院教育学研究科紀要 | - | Dec-2000 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 英語法助動詞の意味体系の指導に向けて:核意味分析に基づいて | Toward Teaching the System of the Meanings of the English Modal Auxiliaries:On the Basis of a Core Meaning Analysis | 北海道大學教育學部紀要 | THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCE | Dec-1998 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 師範学校編「小學讀本」における科学教材の分析の試み : 「科学に関する識字能力」の観点から | - | 教授学の探究 | - | 5-Mar-1998 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 語用論的観点から見た外国語教育の目的・内容 | Objectives and Content of Foreign Language Teaching as Seen from a Pragmatic Point of View | 北海道大學教育學部紀要 | THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCE | Dec-1997 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 目標言語とその使用の特殊性を捉えようと試みる教育内容構成論に関する研究ノート | Notes on a Theory of Content Construction that Attempts to capture the Special Properties of the Target Language and Its Use | 北海道大學教育學部紀要 | THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCE | Mar-1994 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 思考の表現の道具としての言語の教育 | - | 教授学の探究 | - | 10-Mar-1993 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 高等学校における英語の主語の指導に関して | On Teaching the Grammatical Subject of the English Lauguage at Senior High Schools | 北海道大學教育學部紀要 | THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCE | Mar-1991 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 日本語の文における提題について : 叙述の類型の観点から | - | 教授学の探究 | - | 5-Mar-1990 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 外国語教授理論の構築を目指して:学習者に形成する “言語の知識”に関する試論 | Toward a Theory of Foreign Language Teaching:On the Nature of Knowledge to Be Fromed in the Learner | 北海道大學教育學部紀要 | THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCE | Feb-1990 |