Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >
Showing results 1 to 4 of 4
Type | Author(s) | Title | Other Titles | Citation | Citation(alt) | Issue Date | article | 岡田, 智; 桂野, 文良; 岡田, 博子; 石崎, 滉介; 江本, 優衣; 田畑, 牧子 | 就学前にはじめて発達相談を受けた子ども57名のWPPSI-IIIの特徴 : 発達障害評価尺度及びワーキングメモリー検査のアセスメントバッテリーの適用 | WPPSI-III profiles of 57 preschool children who took developmental consultation
for the first time : application of assessment battery of developmental disability scales and working memory tests | 臨床心理学 | Japanese journal of clinical psychology | 16-Nov-2021 |
bulletin (article) | 岡田, 智; 岡田, 克己; 森村, 美和子; 中村, 敏秀; 山下, 公司; 桂野, 文良 | 大都市の通級指導教室で社会性指導を受けている子どもたちの実態調査 : WISC-Ⅳプロフィール、自己理解、ソーシャルスキルの関連について | Situations of children attending in resource rooms in large city in Japan : relationship between WISC-Ⅳ profile, self-understanding, social skills | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2020 |
bulletin (article) | 桂野, 文良; 山下, 公司; 石崎, 滉介; 岡田, 智 | 日本版WISC-ⅣにおいてCHC モデルとGAI モデルの解釈が有効であった事例 | Two case studies of applying CHC and GAI interpretation models of WISC-Ⅳ | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2019 |
bulletin (article) | 岡田, 智; 桂野, 文良; 山下, 公司; 難波, 友里 | 日本版WPPSI-Ⅲと検査行動アセスメントが就学に向けての相談支援に有効であった事例 : 検査行動チェックリスト改訂版と就学前の子どもの認知発達評価に関して | Case study of WPPSI-Ⅲ and test-taking behavior checklist : revised for preschool children | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2019 |
Showing results 1 to 4 of 4
|