Hokkaido University | Library | HUSCAP | Advanced Search |
Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >
Collections in this community
|
Recent Submissions茂住, 和世 (2023) 初年次PBLのグループ活動で見かける「地蔵」的学生 : なぜ彼らは「地蔵」になってしまうのか. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 30: 1-15 This study refers to those students, provisionally called “Jizo”, who are present in group activitie....
岩間, 徳兼... [et al.] (2023) 新科目「情報I」に対する高等学校等の反応 : 進路指導担当者の回答から. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 30: 17-28 This study examined the current state of education to "Informatics I" in high and secondary schools,....
山田, 悦子 (2023) 英語自律学習への支援プログラム : 必修外国語修了後の外国語学習継続の課題. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 30: 31-38 This is a report on the development of a support program for self-directed English learning started ....
Mazur, Michal... [et al.] (2023) Toward the development of intercultural competencies through classroom-based activities in Japanese higher education. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 30: 39-50 In response to the growing awareness of internationalisation within Japanese higher education and a ....
佐々木, 伸... [et al.] (2023) 創造性駆動型社会に対応したSTEM教育. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 30: 51-62 We explain STEM education policies and budget measures in the United States, China, and Korea. Next,....
邱, 麗... [et al.] (2023) 創造的問いを育む新しい探究モデル「KCKI」の試行 : 探究学習におけるリサーチクェスチョンの創出の支援. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 30: 63-74 In Japan, seven new inquiry subjects were established in senior high schools from the 2022 academic ....
江本, 理恵... [et al.] (2023) 教育の内部質保証システムをどう構築するか : 岩手大学 In Folio の事例から. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 30: 75-81 Iwate University has been operating a portfolio system termed “In Folio” since 2016, which has been ....
亀野, 淳 (2023) アルバイトと新規学卒就職の関連に関する実証的研究 : アルバイト先に就職した学生の特徴. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 30: 83-91 Focusing on the effect of using part-time jobs to understand the abilities of job applicants (from t....
楊, 彩虹 (2022) 初級中国語作文授業の実践研究. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 29: 135-143 This is a practical study of an elementary Chinese composition class conducted online in 2020. Regul....
須田, 裕介... [et al.] (2022) コロナ禍1年目のオンライン学習支援の実践報告. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 29: 129-134 We report on the learning support for undergraduates, especially first-year students, provided by th....
RSS Feeds |
||||||
|