2024-03-29T13:40:30Zhttps://eprints.lib.hokudai.ac.jp/dspace-oai/requestoai:eprints.lib.hokudai.ac.jp:2115/858962022-08-30T00:25:59Zhdl_2115_54835hdl_2115_20136hdl_2115_54822hdl_2115_54823hdl_2115_20124A Practical Study on Improving Classroom Communication Using Transactional Analysis in Classrooms with Many Psychological Games [an abstract of dissertation and a summary of dissertation review]心理ゲーム多発学級における交流分析を用いた授業コミュニケーションの改善に関する実践研究 [論文内容及び審査の要旨]小泉, 光世池田, 文人湯浅, 万紀子三上, 直之山田, 邦雅室城, 隆之open accessCreative Commons Attribution 4.0 International400(主査) 教授 池田 文人, 教授 湯浅 万紀子, 准教授 三上 直之, 准教授 山田 邦雅, 教授 室城 隆之 (江戸川大学社会学部)理学院(自然史科学専攻)Hokkaido University2022-03-24jpndoctoral thesisVoRhttp://hdl.handle.net/2115/85896http://hdl.handle.net/2115/85897甲第14789号博士(理学)10101北海道大学https://eprints.lib.hokudai.ac.jp/dspace/bitstream/2115/85896/1/Mitsuyo_Koizumi_abstract.pdfapplication/pdf131.7 KB2022-03-24https://eprints.lib.hokudai.ac.jp/dspace/bitstream/2115/85896/2/Mitsuyo_Koizumi_review.pdfapplication/pdf90.83 KB2022-03-24