HUSCAP logo Hokkaido Univ. logo

Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >

Sort by: In order: Results/Page Authors/Record:
Export metadata:
Showing results 1 to 17 of 17
TypeAuthor(s)TitleOther TitlesCitationCitation(alt)Issue Date
articleOkada, Satoshi; Kawasaki, Yoko; Shinomiya, Mieko; Hoshino, Hiroshi; Ino, Tamiko; Sakai, Kazuko; Murakami, Kimiko; Ishida, Rie; Mizuno, Kaoru; Takayanagi, Mizuho; Niwa, Shin-IchiLong-term stability of the WISC-Ⅳ in children with autism spectrum disorder-International Journal of School & Educational Psychology-2022
articleTakayanagi, Mizuho; Kawasaki, Yoko; Shinomiya, Mieko; Hoshino, Hiroshi; Okada, Satoshi; Ino, Tamiko; Sakai, Kazuko; Murakami, Kimiko; Ishida, Rie; Mizuno, Kaoru; Niwa, Shin-IchiReview of cognitive characteristics of autism spectrum disorder using performance on six subtests on four versions of the Wechsler Intelligence Scale for Children-Journal of autism and developmental disorders-7-Mar-2021
bulletin (article)小原, 啓吾; 岡田, 智; 景平, 義文; 吉川, 剛史; Özel, Dilaraトルコにおけるシリア難民の子どもの現状と発達障害支援の課題Situation of Syrian refugee children in Turkey and the challenges in supporting children with intellectual disabilities子ども発達臨床研究Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development25-Mar-2020
bulletin (article)千田, 若菜; 岡田, 智自閉スペクトラム症における過剰適応とカモフラージュの臨床的意義Over-adaptation and camouflage in autism spectrum disorder子ども発達臨床研究Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development25-Mar-2021
bulletin (article)岡田, 智; 鳥居, 深雪; 辻, 義人自閉症スペクトラム障害におけるDN-CAS 評価システムとWISC-Ⅲの関連の検討To Investigate the relationship between the Japanese Version of DN-CAS and WISC-Ⅲ in Children with Autism Spectrum Disorder子ども発達臨床研究-31-Mar-2016
article岡田, 智; 飯利, 知恵子; 安住, ゆう子; 大谷, 和大自閉症スペクトラム障害における日本版WISC-IVの認知プロフィール : Cattell-Horn-Carroll理論によるサブタイプの検討Cognitive profiles of children with autism spectrum disorder on the Japanese version of WISC-IV : subtypes identified using factors from the Cattell-Horn-Carroll theory教育心理学研究The Japanese journal of educational psychology30-Sep-2021
bulletin (article)飯利, 知恵子; 岡田, 智自閉症スペクトラム障害のある子どものADHD傾向の有無によるWISC-認知プロフィールの特徴WISC-IV profiles in autism spectrum disorders with and without attention-deficit/hyperactivity disorder子ども発達臨床研究-25-Mar-2014
bulletin (article)安田, 悟; 岡田, 智; 風間, 晴香自閉症スペクトラム障害のある児童への造形活動の実践⑸ : ちまちまからダイナミック、固執から創造へA Practical Activity of Formative Art to Children with Autism Spectrum Disorder : From Small and Local to Dynamic, and From Perseveration to Creation子ども発達臨床研究-15-Mar-2017
bulletin (article)田邊, 李江; 岡田, 智自閉症スペクトラム障害のある中学生女児への認知特性に応じたソーシャルナラティブの支援An Intervention for a Girl with Autism Spectrum Disorder : Using the Social Narrative Approach based on Cognitive Characteristics子ども発達臨床研究-20-Mar-2018
article岡田, 智; 桂野, 文良; 岡田, 博子; 石崎, 滉介; 江本, 優衣; 田畑, 牧子就学前にはじめて発達相談を受けた子ども57名のWPPSI-IIIの特徴 : 発達障害評価尺度及びワーキングメモリー検査のアセスメントバッテリーの適用WPPSI-III profiles of 57 preschool children who took developmental consultation for the first time : application of assessment battery of developmental disability scales and working memory tests臨床心理学Japanese journal of clinical psychology16-Nov-2021
bulletin (article)岡田, 智; 岡田, 克己; 森村, 美和子; 中村, 敏秀; 山下, 公司; 桂野, 文良大都市の通級指導教室で社会性指導を受けている子どもたちの実態調査 : WISC-Ⅳプロフィール、自己理解、ソーシャルスキルの関連についてSituations of children attending in resource rooms in large city in Japan : relationship between WISC-Ⅳ profile, self-understanding, social skills子ども発達臨床研究Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development25-Mar-2020
bulletin (article)桂野, 文良; 山下, 公司; 石崎, 滉介; 岡田, 智日本版WISC-ⅣにおいてCHC モデルとGAI モデルの解釈が有効であった事例Two case studies of applying CHC and GAI interpretation models of WISC-Ⅳ子ども発達臨床研究Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development25-Mar-2019
bulletin (article)岡田, 智; 田邊, 李江; 飯利, 知恵子; 小林, 玄; 鳥居, 深雪日本版WISC-Ⅳにおける検査行動アセスメントの意義と実践的課題 : 検査行動チェックリストの試作と事例による検討The Clinical Utility and Practical Problems of Test Behavior Assessment of Japanese version of WISC-IV : Development of the Checklist and Two Case Studies子ども発達臨床研究-25-Mar-2015
bulletin (article)岡田, 智; 大谷, 和大日本版WISC-Ⅳ及びWPPSI-Ⅲの臨床群における因子構造 : 自閉症スペクトラム障害の有無における多母集団因子分析による検討Factor structure of the Japanese version of WISC-IV and WPPSI-III in the ASD group and clinical group : a multi-group confirmatory factor analysis子ども発達臨床研究Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development25-Mar-2021
bulletin (article)田邊, 李江; 岡田, 智; 飯利, 知恵子; 辻, 義人; 鳥居, 深雪日本版WISC-IVにおける検査行動チェックリストの信頼性及び妥当性の検討Investigating the reliability and validity on the Test-Taking Behavior Checklist of the Japanese version of WISC-IV子ども発達臨床研究-15-Mar-2017
bulletin (article)岡田, 智; 桂野, 文良; 山下, 公司; 難波, 友里日本版WPPSI-Ⅲと検査行動アセスメントが就学に向けての相談支援に有効であった事例 : 検査行動チェックリスト改訂版と就学前の子どもの認知発達評価に関してCase study of WPPSI-Ⅲ and test-taking behavior checklist : revised for preschool children子ども発達臨床研究Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development25-Mar-2019
article岡田, 智; 山下, 公司; 岡田, 克己; 森村, 美和子; 中村, 敏秀発達障害を対象にした通級指導教室におけるソーシャルスキルトレーニングの効果の検討 : 学ぶべき課題の自己理解,通級時間数に焦点を当ててEffects of social skills training for children with developmental disabilities in resource rooms of primary schools : focused on self-understanding of social skills objects and hours spent in resource room臨床心理学Japanese journal of clinical psychology10-May-2020
Showing results 1 to 17 of 17

 

Hokkaido University