Type | Author(s) | Title | Other Titles | Citation | Citation(alt) | Issue Date |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 英語の(準)法助動詞can,may,must,have to,willの使い分けができるような指導に関して | On Teaching Learners to Make Proper Use of the English (Quasi-)Modals can,may,must,have to and will | 北海道大学大学院教育学研究科紀要 | - | Dec-2000 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 英語の態の対立と意味 : 文法の語用論との相互作用による説明 | - | 教授学の探究 | - | 25-Mar-1989 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 英語の動詞句における時間表現の指導の一環としての進行相と完了相の指導 : 0.動詞句における時間表現の指導体系の順序構造 | - | 教授学の探究 | - | 25-Mar-1987 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 英語冠詞の指導における唯一性概念に関して | - | 教授学の探究 | - | 1-Mar-2010 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 英語教育の教育内容としての法助動詞の未来時表現との関連について : willの“未来性”用法をめぐって | - | 教授学の探究 | - | 30-Jan-2004 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 英語動詞の「時制」の指導のための予備的考察 | - | 教授学の探究 | - | 31-Mar-1984 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 英語法助動詞の意味体系の指導に向けて:核意味分析に基づいて | Toward Teaching the System of the Meanings of the English Modal Auxiliaries:On the Basis of a Core Meaning Analysis | 北海道大學教育學部紀要 | THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCE | Dec-1998 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 科学・技術の急速な進展のもとで,学校教育は何をなすべきか : 高校段階におけるSTEAM教育の推進の提起を適正に見る | What schooling should do under the rapid progress of science and technology :
Taking a proper view of the proposed promotion of STEAM education in high school education | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2022 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 「外国語」(英語)教育で「文脈的分析」のための教材を開発することを提案する : 「話すこと[やり取り]」を可能にすることに向けて | Proposing developing teaching materials for "contextual analysis" in English as a foreign language : Toward enabling learners to "speak interactively" | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 26-Jun-2023 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 外国語教育における“言語活動”の下位区分 : 教育内容体系としての教科カリキュラムの構造に基づいて | - | 教授学の探究 | - | 30-Mar-1988 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 外国語教授理論の構築を目指して:学習者に形成する “言語の知識”に関する試論 | Toward a Theory of Foreign Language Teaching:On the Nature of Knowledge to Be Fromed in the Learner | 北海道大學教育學部紀要 | THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCE | Feb-1990 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 巻頭言 | - | 教授学の探究 | - | 30-Jan-2015 |
bulletin (other) | 大竹, 政美 | 巻頭言 | - | 教授学の探究 | - | 18-Feb-2011 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 巻頭言 | - | 教授学の探究 | - | 23-Feb-2007 |
bulletin (other) | 大竹, 政美 | 巻頭言 | - | 教授学の探究 | - | 4-Feb-2016 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 観念構成的な語用論的能力の形成に関する研究ノート | Notes on Formation of Ideational Pragmatic Competence | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | - | 15-Jul-2009 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 「教育課程論I」の内容の論理的脈絡に関して : シンボル体系あるいはシンボル形式に着目して | - | 北海道大学教職課程年報 | - | 1-Mar-2017 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 言語教育の教科カリキュラムの基本部分の構造について | On the Structure to the Essential Part of Teaching a Language as a School Subject | 北海道大學教育學部紀要 | THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCE | Mar-1988 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 語用論的観点から見た外国語教育の目的・内容 | Objectives and Content of Foreign Language Teaching as Seen from a Pragmatic Point of View | 北海道大學教育學部紀要 | THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCE | Dec-1997 |
bulletin (article) | 大竹, 政美 | 高等学校における英語の主語の指導に関して | On Teaching the Grammatical Subject of the English Lauguage at Senior High Schools | 北海道大學教育學部紀要 | THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCE | Mar-1991 |