|
Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >
Showing results 1 to 14 of 14
Type | Author(s) | Title | Other Titles | Citation | Citation(alt) | Issue Date | bulletin (article) | 及川, 智博; 中島, 寿宏; 岩谷, 樹; 井内, 聖; 吉川, 和幸; 川田, 学 | 保育者たちがふり返る“COVID-19パンデミック”の1年目 | Reflections of the First Year of the "COVID-19 pandemic" by ECEC Practitioners | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2022 |
bulletin (article) | 高橋, 真由美; 川田, 学 | 学生の子ども理解に関する学びに影響を与える要因 : 幼稚園教育実習の経験との関連から | Factors influencing the learning of understanding children among students and its relationship with practicum experience in kindergartens. | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2021 |
bulletin (article) | 吉川, 和幸; 東, 重満; 川田, 学 | 障害児保育における「信頼モデル」に基づく個別の指導計画及び保育記録の開発と実践 | Practical research on the form of individualized teaching plan and documentation based on“ credit model” in early childhood care and education for children with special needs | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2020 |
bulletin (article) | 野屋敷, 結; 川田, 学 | 保育者としての成長とキャリア形成 : 「保育者を続けている理由」からの考察 | Development and career formation as a nursery and kindergarten teacher : Consideration from the reason for continuing a teaching career | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 27-Jun-2019 |
bulletin (article) | 吉川, 和幸; 川田, 学; 及川, 智博 | 障害のある子どもの「個別の指導計画」に関する保育者を対象としたフォーカス・グループ・インタビュー | Focus group interview with nursery school teachers about “individualized teaching plan” for children with special needs | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2019 |
bulletin (article) | 川田, 学 | 「異年齢」において何を見るか : 発達論への展望 | - | 子ども発達臨床研究 | - | 31-Jan-2019 |
bulletin (other) | 川田, 学 | 巻頭言 | - | 子ども発達臨床研究 | - | 31-Jan-2019 |
bulletin (other) | 川田, 学 | 巻頭言 | - | 子ども発達臨床研究 | - | 15-Mar-2017 |
bulletin (article) | 川田, 学 | その日をつくることと、続いていく/続けていくこと : むくどりホームにおける「導かれた参加」の分析 | A Developing Community Guided to Make a Day Together : On Mukudori-Home | 子ども発達臨床研究 | - | 15-Mar-2017 |
bulletin (article) | 柴川, 明子; 小林, 真弓; 宮﨑, 隆志; 川田, 学; 竹森, 未知 | 『未完のムクドリ』を探して : 多世代多様な場をめぐる対話の記録 | - | 子ども発達臨床研究 | - | 15-Mar-2017 |
bulletin (article) | 及川, 智博; 川田, 学 | 運動会練習初期における活動規範の形成と共有 : ある幼稚園の年長遊戯に着目して | Formation and Sharing of Norms during the Early Stage of a Kindergarten’s Athletic Meet Practice. | 子ども発達臨床研究 | - | 25-Mar-2015 |
bulletin (article) | 水野, 君平; 加藤, 弘通; 川田, 学 | 中学生における「スクールカースト」とコミュニケーション・スキル及び学校適応感の関係 : 教室内における個人の地位と集団の地位という視点から | The relationships between “School Caste”, communication skills and School adjustment on junior high school students : Analysis of intergroup status and intragroup status in the classroom | 子ども発達臨床研究 | - | 25-Mar-2015 |
bulletin (article) | 川田, 学 | 年齢、獲得、定型 : 発達心理学における『発達』の前提となっているもの | Age, Acquisition and Typicality : Rethinking the three assumptions in developmental psychology | 子ども発達臨床研究 | - | 5-Dec-2014 |
bulletin (article) | 川田, 学; 井内, 聖 | 幼児教育環境と幼児の共発達に関する生態・文化的アプローチ⑴ : 研究の視点とフィールドの特性 | Ecological and Cultural Approach to Developing a Community of Early Childhood Education:A Preliminary Consideration | 子ども発達臨床研究 | - | 25-Mar-2014 |
Showing results 1 to 14 of 14
|