HUSCAP logo Hokkaido Univ. logo

Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >

Sort by: In order: Results/Page Authors/Record:
Export metadata:
Showing results 1 to 13 of 13
TypeAuthor(s)TitleOther TitlesCitationCitation(alt)Issue Date
bulletin (article)KATO, HiromichiTHE FORMATION OF TRIADIC INTERPERSONAL RELATIONSHIP AND NARRATIVE PRODUCTION:RELATIONSHIP TO THE DEVELOPMENTAL PROCESS OF MEANINGS三者関係と物語の関係:意味の発達過程についての研究乳幼児発達臨床センター年報RESEARCH AND CLINICAL CENTER FOR CHILD DEVELOPMENT Annual ReportMar-2006
bulletin (article)OKUBO, Tomoo; KUROSAWA, Kaoru; KATO, HiromichiPerson-environment Fit, Behavioral Orientation, and Subjective Adjustment: A Test of the Goodness-of-fit Hypothesis in University Students個人一環境の適合性と行動および適応状態との関連: 大学生における個人一環境の適合の良さ仮説の検証Research and Clinical Center for Child Development : Annual Report子ども発達臨床研究センター英文年報27-Mar-2007
bulletin (article)OKUBO, Tomoo; KATO, Hiromichi; KUROSAWA, KaoruA TEST OF THE GOODNESS OF FIT HYPOTHESIS FOR ADJUSTMENT OF HIGH SCHOOL STUDENTS:THE RELATIONSHIP BETWEEN NEEDS AND SUBJECTIVE ADJUSTMENT IN SCHOOL LIFE中高生における個人-環境の適合の良さ仮説の検証:学校生活における欲求と適応感との関連乳幼児発達臨床センター年報RESEARCH AND CLINICAL CENTER FOR CHILD DEVELOPMENT Annual ReportMar-2006
bulletin (article)加藤, 弘通; 太田, 正義; 水野, 君平いじめ被害の実態と教師への援助要請 : 通常学級と特別支援学級の双方に注目してField Survey of School Bullying and Help-Seeking Behavior of Victims of School Bullying : From A Comparison Between Normal Classroom and Special Needs Education Classroom子ども発達臨床研究-31-Mar-2016
bulletin (article)伊藤, 詩菜; 松田, 康子; 加藤, 弘通援助要請行動生起における援助要請期待尺度と心理的コスト尺度の信頼性・妥当性の検討Reliability and Validity of Psychological costs and expectations about seeking counseling of Help-Seeking Behavior scale子ども発達臨床研究-25-Mar-2015
bulletin (article)穴水, ゆかり; 加藤, 弘通教育現場における自傷児童生徒支援の課題について : 文献レビューCurrent issue of care and support for deliberate self-harming children and students in school : A literature review北海道大学大学院教育学研究院紀要-22-Dec-2017
proceedings加藤, 弘通「『高校に行かない』 ことがもつ意味と中1にある 〈希望〉」-「遊ぶ・学・働く : 持続可能な発達の支援のために」 シンポジウム報告書-25-May-2012
bulletin (article)宋, 美蘭; 水野, 君平; 侯, 月江; 濤岡, 優; 加藤, 弘通札幌市の子どもたちにおける「外国語」及び「総合的な学習」に関する実態分析An analysis of the actual situation of the childrenʼs “Foreign Languages” and “the Period of Integrated Study” of Sapporo子ども発達臨床研究Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development25-Mar-2019
bulletin (article)加藤, 弘通; 水野, 君平札幌市の小学生・中学生の生活と意識についての調査I : 学校・家庭・自己および居場所に注目してThe First Survey of Life of Children in Sapporo : From the viewpoint of School and Family life, Self-esteem and a sense of Ibasho子ども発達臨床研究-20-Mar-2018
bulletin (article)加藤, 弘通; 太田, 正義; 松下, 真実子; 三井, 由里思春期における思考の発達と自己および人間関係への影響 : 批判的思考態度についての縦断調査をもとにA Development of thinking in puberty and its influences on junior high school students’self-esteem and interpersonal relationships子ども発達臨床研究-25-Mar-2014
bulletin (article)加藤, 弘通; 水野, 君平; 侯, 月江; 濤岡, 優小・中学生の生活意識と遊び : 札幌市の小学生・中学生の生活と意識についての調査ⅡThe survey of current situation of children in Sapporo from perspectives of school adaptation, parent-child relationship, and play in winter子ども発達臨床研究Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development25-Mar-2019
bulletin (article)水野, 君平; 加藤, 弘通; 川田, 学中学生における「スクールカースト」とコミュニケーション・スキル及び学校適応感の関係 : 教室内における個人の地位と集団の地位という視点からThe relationships between “School Caste”, communication skills and School adjustment on junior high school students : Analysis of intergroup status and intragroup status in the classroom子ども発達臨床研究-25-Mar-2015
bulletin (article)加藤, 弘通「抵抗」としての発達支援Development Support as a resistance for children子ども発達臨床研究-5-Dec-2014
Showing results 1 to 13 of 13

 

Feedback - Hokkaido University