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TypeAuthor(s)TitleOther TitlesCitationCitation(alt)Issue Date
bulletin (article)鈴木, 敏正社会教育研究の対象と方法について : 社会教育学とは何かOn the Object and Method of the Study of Adult and Community Education : What is “the Theory of Social Education” ?北海道大学大学院教育学研究院紀要-29-Aug-2012
bulletin (article)鈴木, 敏正現代企業都市における教育的自治への可能性 : 豊田市の場合Potentials of Residents Community towards Educational Autonomy in the Industrial Contemporary City : A Case Stody of Toyota-City社会教育研究Study of Adult Education30-Sep-2009
bulletin (article)鈴木, 敏正グラムシの「教育学」と現代教育計画論Gramscian Pedagogy and Contemporary Educational Planning北海道大学大学院教育学研究院紀要-31-Mar-2008
bulletin (article)鈴木, 敏正北海道総合開発と「城戸教育計画論」の展開 : 戦後教育計画論のひとつの原点Comprehensive Developmental Plan for Hokkaido and Kido-Theory of Educational Planning : A Starting Point of Educational Planning Theory in the Postwar Japan北海道大学大学院教育学研究院紀要-29-Dec-2007
bulletin (article)鈴木, 敏正現代教育計画論への3つの視点Three Perspectives for the Theory of Contemporary Education Planning北海道大学大学院教育学研究科紀要-30-Mar-2007
bulletin (article)鈴木, 敏正「新しい教育学」を求めてSeeking for "New Padagogy"北海道大学大学院教育学研究紀要-31-Jan-2007
bulletin (article)鈴木, 敏正社会教育の価値と公共性―4つの実践から考える―Value and Publicness of Japanese Social Education:Problem-posing from Four Practical Cases北海道大学大学院教育学研究科紀要-25-Sep-2006
bulletin (article)鈴木, 敏正まちづくりネットワークから市民会議へ:枚方市における実践例からFrom community Development Network to Citizen's Public Conference.社会教育研究-Mar-2005
bulletin (article)鈴木, 敏正; 姉崎, 洋一; 室橋, 春光; 椎名, 恆; 大沼, 義彦; 丸山, 美貴子リーズ地域の大学と諸機関の連携:発達・学習支援ネットワークプロジェクト研究:リーズ地域調査中間報告-北海道大学大学院教育学研究科紀要-Jun-2004
bulletin (article)鈴木, 敏正「主体形成の社会教育」への行動提起:ユニスコ国際成人教育会議「ハンブルク宣言」(1997)の歴史的・理論的意義The Proposal of Actions towards Adult Learning for Empowerment:Historical and Theoretical Meanings of the Hamburg Declaration,UNESCO,1997社会教育研究-Mar-1998
bulletin (article)鈴木, 敏正EU「間地域計画」による地域社会発展と成人教育訓練:アイルランド共和国UCG-INTERREGの場合Adult Education and Training for Community Development supporteded by Inter Regional Programme,EU:A Case Study of UCG-INTERREG in the Republic of Ireland社会教育研究-Mar-1997
bulletin (article)鈴木, 敏正ヨーロッパ資金による農村再生と「地域づくり教育」の生成 : 北アイルランドにおけるアクション・リサーチの経験からRural Regeneration supported bu the European Fund and the Genesis of 'Community Development Education' : Through the Experience of the Action Researches in Northern Ireland北海道大學教育學部紀要THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCEDec-1995
bulletin (article)鈴木, 敏正主体的力量形成への「私の時間」:アルスター大学アウトリーチ・コースの事例からTime for Me towards Empowerment:An Outreach Course of the University of Ulster社会教育研究-Jul-1995
bulletin (article)鈴木, 敏正北アイルランド成人教育の構造とNon-Formal Educationの意義 : ベルファスト貧困地域を中心にThe Structure of Adult Education in Northern Ireland and the Role of Non-Formal Education : A Case Study of the Deprived Area in Belfast北海道大學教育學部紀要THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCEJul-1995
bulletin (article)鈴木, 敏正Community Adult Education と地域社会教育実践の論理 : Tom Lovettの理論と実践(その1)Community Adult Education the Theory and Practice of Tom Lovett北海道大學教育學部紀要THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCEMar-1994
bulletin (article)鈴木, 敏正社会教育実践分析の対話的基盤を求めて:社会教育基礎理論研究会の際批判へのリプライFor the Dialogical Basis to Analyse the Practice of Adult Education:A Rejoinder社会教育研究-Jun-1993
bulletin (article)鈴木, 敏正社会教育における主体・実践・認識について:山田正行氏の批判に答える-社会教育研究-Jun-1992
bulletin (article)鈴木, 敏正「実践の哲学」と社会教育実践:グラムシから学ぶべきものは何か-社会教育研究-Jun-1992
bulletin (article)鈴木, 敏正「地域づくり」の学習的編成と現代的理性 : 国分寺市もとまち公民館「農のあるまちづくり」講座にふれてReorganization of Community Activities from the Perspective of Learning and Contemporary Reason北海道大學教育學部紀要THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCEJun-1992
bulletin (article)鈴木, 敏正社会教育における「教養」と現代的理性“Culture”and Reason in Adult Education and Community Activities社会教育研究-Sep-1991
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