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日本におけるサイエンスショップの可能性 : 市民社会が担う公共性のために

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この文献には次のDOIがあります:http://doi.org/10.14943/17533

タイトル: 日本におけるサイエンスショップの可能性 : 市民社会が担う公共性のために
その他のタイトル: Possibilities of Science Shops in Japan
著者: 春日, 匠 著作を一覧する
キーワード: science shop
civil society
participatory research
popular education
発行日: 2007年 3月
出版者: 北海道大学科学技術コミュニケーター養成ユニット
誌名: 科学技術コミュニケーション
掲載誌等別名: Journal of Science Communication
巻: 1
開始ページ: 36
終了ページ: 46
抄録: "Science Shop" is defined as a system which provides independent, participatory research support in response to concerns experienced by civil society. In the Netherlands, science shops have been operated in almost every university since 1970s. The same types of science shops have been conducted in some other countries such as United Kingdom, Germany and Denmark since 1980s. The European Commission is now supporting to disseminate this concept to other European countries, especially to Eastern Europe. In this paper, we will discuss the possibility of the transferring the effectiveness of science shops to the Japanese society. For this purpose, we will review the character, the history and the actual process of science shops. The necessity of "the participatory research" such as science shops are gradually increasing in various parts of the world. Additionally, some cases in third world countries shall clarify the importance of learning from their experience.
資料タイプ: bulletin
URI: http://hdl.handle.net/2115/18941
出現コレクション:1号

提供者: 『科学技術コミュニケーション』編集委員会

 

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