Hokkaido University | Library | HUSCAP | Advanced Search |
Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >
Showing results 1 to 12 of 12
Showing results 1 to 12 of 12
|
Recent Submissions(2013) 2012年度北方研究教育センターの活動. 北方人文研究, 6: 177-179 TAKIGUCHI, Ryo (2013) A Savvy Trader in Socialist Mongolia : An Interview Data for Investigations of the Socialist Period. 北方人文研究, 6: 167-175 本論は、社会主義の記憶をめぐる個人の「語り」が有する資料的価値の検討を目的とし、インタビュー・データを通じて社会主義体制下の市民生活の一側面を明らかにする。近年の社会主義研究では、公的な史料ではとらえ....
TANGIKU, Itsuji (2013) A Case of Nivkh Phonetic Material : Possibilities of Archiving Recordings of Endangered Languages in the Sakhalin Region. 北方人文研究, 6: 157-165 言語学調査・口承文芸調査の際に同時に採録される「言語学調査資料」「口承文芸資料」以外の雑談や生活体験の語りなどはプライバシー保護のための編集を経て、あるいはアクセス制限を設けることによって公開可能にな....
NAGAYAMA, Yukari (2013) Personal Experience of Cultural Succession in Northern Kamchatka : The Case of an Alutor. 北方人文研究, 6: 137-155 本稿ではカムチャッカ半島のアリュートル文化継承者リディア・チェチュリナ氏(1957年生まれ)によって語られたライフヒストリーを紹介する。社会主義体制下の一般市民の個人的な体験の記録は近年注目されつつあ....
蔡, 熙鏡 (2013) ニヴフ語東サハリン方言の昔話テキスト : チハロシュとウサギ. 北方人文研究, 6: 129-135 This folktale was told by Mrs. Valentina Nikolaevna Sachgun who was born in the village Ygbo (Noglik....
ALONSO DE LA FUENTE, José Andrés (2013) Vowel Epenthesis in Orok ulisä ‘meat’. 北方人文研究, 6: 121-127 本稿は、ウイルタ(オロッコ)語の-CiC-と北方ツングース諸語の-CC-との対応を明らかにすることを目的とする。ウイルタでは、摩擦音を含む子音結合を避けるために母音が挿入されたと解釈できる(同様の変化....
白, 尚燁 (2013) ツングース諸語包括形の形態構造に関する考察. 北方人文研究, 6: 103-119 Most of the Tungusic languages have two forms (inclusive/exclusive) in the first plural pronoun, dep....
風間, 伸次郎 (2013) アルタイ型言語における感情述語. 北方人文研究, 6: 83-101 Emotional adjectives cannot be used with the 3rd person subject in Japanese. This phenomenon is call....
江畑, 冬生 (2013) サハ語の使役文と受動文 : 二重対格使役文と非人称受動文を中心に. 北方人文研究, 6: 65-81 This paper examines Sakha causative and passive, focusing on double-accusative causative and imperso....
呉人, 惠 (2013) コリャーク語の形態的・統語的能格性 : 動詞の一致と節連接を中心に. 北方人文研究, 6: 47-64 This paper examines the degree of ergativity in Koryak from morphological and syntactic viewpoints, ....
RSS Feeds |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|