HUSCAP logo Hokkaido Univ. logo

Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >
International Education and Research Division >
北海道大学国際教育研究センター紀要 = Journal of Center for International Education and Research Hokkaido University >

第20号 : [9]

Collection home page

Showing results 1 to 9 of 9
Export metadata:
TypeAuthor(s)TitleOther TitlesCitationCitation(alt)Issue Date
bulletin (article)山下, 好孝直示と参照に基づく「だけ」と「しか~ない」の意味解釈Semantic Analysis of Japanese expressions DAKE and SHIKA~NAI from deictic and contextual point of view北海道大学国際教育研究センター紀要Journal of Center for International Education and Research Hokkaido UniversityDec-2016
bulletin (article)小林, 由子日本語学習研究における「内発的動機づけ」の再検討Reexamination of Intrinsic Motivation in the Study of Japanese Language Learning北海道大学国際教育研究センター紀要Journal of Center for International Education and Research Hokkaido UniversityDec-2016
bulletin (article)中村, 重穂長谷川雄太郎研究 : 『日語楷梯』と『日語入門』草稿の校合に基づいてA study of Hasegawa Yûtarô based on the collation of Nichigo Kaitei(Introductory Steps to Japanese) and the draft of Nichigo Nyûmon北海道大学国際教育研究センター紀要Journal of Center for International Education and Research Hokkaido UniversityDec-2016
bulletin (article)延与, 由美子5.フォーマリティーの違いに適応できる日本語運用力獲得への試み-北海道大学国際教育研究センター紀要Journal of Center for International Education and Research Hokkaido UniversityDec-2016
bulletin (article)鄭, 惠先4. 「ピア・コメント」と「ふり返り」を主軸とした学習者主体の授業活動-北海道大学国際教育研究センター紀要Journal of Center for International Education and Research Hokkaido UniversityDec-2016
bulletin (article)今泉, 智子3.文法とやりとりを結びつける授業の試み-北海道大学国際教育研究センター紀要Journal of Center for International Education and Research Hokkaido UniversityDec-2016
bulletin (article)鄭, 惠先2.円滑な双方向的コミュニケーションを目指したアウトカム 重視型の「やりとり」科目のコースデザイン-北海道大学国際教育研究センター紀要Journal of Center for International Education and Research Hokkaido UniversityDec-2016
bulletin (article)小河原, 義朗1. 多文化交流活動に必要なコミュニケーション能力を育成する ための日本語スタンダーズの開発-北海道大学国際教育研究センター紀要Journal of Center for International Education and Research Hokkaido UniversityDec-2016
bulletin (other)-『北海道大学日本語スタンダーズ』にもとづく「やりとり」科目の授業構想 : 要旨A curriculum design for interaction courses based on Hokkaido University Japanese Standards北海道大学国際教育研究センター紀要Journal of Center for International Education and Research Hokkaido UniversityDec-2016
Showing results 1 to 9 of 9

 

Feedback - Hokkaido University