Type | Author(s) | Title | Other Titles | Citation | Citation(alt) | Issue Date |
bulletin (other) | - | 表紙・裏表紙(英文目次) | - | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2021 |
bulletin (other) | - | 扉 | - | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2021 |
bulletin (other) | - | 目次 | - | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2021 |
bulletin (article) | 小内, 透 | 社会的不平等と教育 : 階級・階層,ジェンダー,エスニシティ,地域格差に即して | Social inequalities and education : in line with the reality of social class / stratification, gender, ethnicity, and regional disparity | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2021 |
bulletin (other) | - | 小内透教授・業績一覧 | - | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2021 |
bulletin (article) | 品川, ひろみ | 外国人集住地域における多文化保育の現状とその背景 : 日本とスウェーデンの比較から | The present situation and background of multicultural childcare in a foreign settlement area : comparison of Japan and Sweden | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2021 |
bulletin (article) | 野崎, 剛毅 | アイヌ語復興の可能性としての「言語の巣」 | The revival of the Ainu language and “language nests” | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2021 |
bulletin (article) | 新藤, 慶 | 多文化共生社会の構築と学校の機能 : 在日ブラジル人とアイヌ民族の状況を中心に | The function of schools in constructing a multicultural symbiotic society : focusing on the situation of Brazilians and the Ainu people in Japan | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2021 |
bulletin (article) | 高島, 裕美 | 教員の働き方の改善に資する教職員集団の協働の可能性 : 生徒指導上の課題への組織的取り組みに着目して | The prospects of teachers’ collaboration that contribute to the work style reform of schools : focusing on "organizational efforts" of student guidance | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2021 |
bulletin (article) | 新藤, こずえ | 児童養護施設で暮らす障害のある子どもの進路と支援 | Pathways and support for children with disabilities living in residential children's homes | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2021 |
bulletin (article) | 佐々木, 千夏 | 地域子育て支援の利用実態とニーズの現在 : 北海道旭川市における母親の就業状況と出身地を視点とした分析から | Current usage and needs of local child-rearing support : an analysis of mothers' employment and place of birth in Asahikawa City, Hokkaido | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2021 |
bulletin (article) | 小野寺, 理佳 | 交替居住する孫をめぐる世代間関係 : スウェーデンにおける祖父母調査から | Intergenerational relationships in the case of shared residence arrangement in Sweden | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2021 |
bulletin (article) | 濱田, 国佑 | 大学は民主主義的な価値観を育むのか | Does university education foster democratic values? | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2021 |
bulletin (article) | 上山, 浩次郎 | 教育機会の不平等における地域と社会階層の関連構造 : 高等教育進学に注目して | Relationship between region and social stratification in inequality of educational opportunities : focusing on higher education | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2021 |
bulletin (article) | 木戸, 調 | アイヌ文化伝承を規定する民族関係・コミュニティ・ネットワーク : 浦河町のアイヌ文化伝承者の語りを通して | Inheritance of Ainu culture conditioned by ethnic relations, Ainu communities, and networks : through the life history of the Ainu people in Urakawa | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2021 |
bulletin (article) | 草岡, 章大 | 自発的自己開示体験が初任セラピストの職業的自己に及ぼす発達促進的影響に関する質的研究 | A qualitative study of facilitative impacts on the development of novice therapists' professional self by experiences of therapist-initiated self-disclosure. | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2021 |
bulletin (article) | 江, 楠 | 母子世帯と社会的孤立 : ソーシャルサポートの側面から | Social isolation among single mothers : from the perspective of social support | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2021 |
bulletin (article) | 小山, 誠南 | セバスティアン・カステリヨン『疑うすべについて』(第2巻;抄訳) | Sebastian Castellio, De l'art de douter et de croire, d'ignorer et de savoir (Book II ; Chapter I-VI) | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2021 |
bulletin (article) | 吉武, もにか; 渡邊, 誠 | 葛藤を抱えた青年の親子関係変容プロセスと家族規範意識について | The process of parent-child relationship transformation and family norms in conflicted adolescents | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2021 |
bulletin (article) | 藤川, 奈月 | 「生きづらさ」探究活動についての検討におけるA. W. グールドナー理論の有効性 | Effectiveness of theories by A. W. Gouldner in examination of inquiries into “ikizurasa” | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 25-Jun-2021 |