第18号 (2011-01 issued)
特集
特集 : 北海道大学の「国際化」を求めて | |
1 |
北海道大学における国際活動評価事業の報告 : 国際組織IAU との協働実施によって得られた大きな果実 | |
武村, 理雪 | 3-9 |
Writing Lab 試行運営 : 取組・成果・展望 | |
瀬名波, 栄潤 | 11-18 |
英語による授業に関するFD プログラムの開発 : 北大の国際的な存在感を高め,国際水準の学生を教育するためのツールとしての英語 | |
佐羽内, 喜久子 | 19-24 |
宮澤賢治を英語で! FD 苦闘記 : 名古屋大学セミナー参加報告 | |
中村, 三春 | 25-31 |
文学研究科英語FDの実践と課題 | |
櫻井, 義秀 | 33-37 |
TA Training and PFF Program at Hokkaido University | |
Hosokawa, Toshiyuki | 39-42 |
HU Vision/Strategy of Internationalization for Students’ Career Development with a Personal View | |
Kanie, Shunji | 43-48 |
Learning and Teaching Veterinary Medicine in HU, and in European, Asian and African Countries | |
Hashimoto, Yoshiharu | 49-52 |
A Roadmap to the United Nations : Special Reference to World Health Organization | |
Tamashiro, Hiko;Lee, Romeo B. | 53-58 |
English and Diversity | |
Manakul, Werawan | 59-61 |
Career Development Program for Hokkaido University Graduate Students | |
Demura, Makoto | 63-71 |
英語による全学教育科目の充実に向けてのアンケート調査の報告 | |
竹中, のぞみ | 73-78 |
The "Classes Conducted in English" Debate Revisited : From the Perspective of "Internationalization" | |
Oku, Satoshi | 79-96 |
大学教育の「国産化」と「国際化」 : 日本,タイ国,台湾 | |
宇田川, 拓雄 | 97-101 |
論文
Social Relations Embedded in a Finnish Mathematics Textbook for the Seventh Grade | |
Ikeda, Fumihito | 103-113 |
Enhancing Student Success through Faculty Development : The Classroom Survey of Student Engagement | |
Ouimet, Judith A. | 115-120 |
Universal Design for Learning : A Proactive Pedagogical Approach | |
Ayala, Emiliano C.;Christie, Brett | 121-124 |
管理栄養士養成課程の「栄養教育演習」における 客観的臨床能力試験導入の試み | |
佐藤, 香苗;山部, 秀子;川上, 貴代;百々瀬, いずみ;岡部, 哲子;松下, 真美;荒川, 義人 | 125-140 |
大学教員が捉える特別な教育ニーズをもつ学生に関する予備的調査研究 | |
松田, 康子;久蔵, 孝幸;川俣, 智路;福間, 麻紀;内田, 雅志;田中, 康雄 | 141-154 |
報告
北海道大学教育倫理綱領および科学者の行動規範について | |
安藤, 厚;新田, 孝彦;人見, 剛;大畑, 昇;榎戸, 武揚;三浦, 清一;西森, 敏之;細川, 敏幸;小笠原, 正明 | 155-164 |
平成21 年度北海道大学教育ワークショップ報告 | |
西森, 敏之;安藤, 厚;細川, 敏幸;山田, 邦雅;山岸, みどり;鈴木, 誠;池田, 文人 | 165-185 |