HUSCAP logo Hokkaido Univ. logo

Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >
Graduate School of Education / Faculty of Education >
子ども発達臨床研究 = The Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development >
第9号 >

高等学校における特別支援教育の現状と課題⑵ : 現職教師と教職課程履修学生への意識調査から

Files in This Item:
23_1882-1707_9.pdf662.47 kBPDFView/Open
Please use this identifier to cite or link to this item:https://doi.org/10.14943/rcccd.9.23

Title: 高等学校における特別支援教育の現状と課題⑵ : 現職教師と教職課程履修学生への意識調査から
Other Titles: Current State and Issues of Special Needs Education in High School(2) : Trough Questioner Survey to Teachers and Teacher Trainee Students
Authors: 姫野, 完治1 Browse this author →KAKEN DB
関, あゆみ2 Browse this author
安達, 潤3 Browse this author →KAKEN DB
近藤, 健一郎4 Browse this author →KAKEN DB
Authors(alt): Himeno, Kanji1
Seki, Ayumi2
Adachi, Jun3
Kondo, Kenichiro4
Keywords: 特別支援教育
高等学校
教師
教職課程
意識調査
Issue Date: 15-Mar-2017
Publisher: 北海道大学大学院教育学研究院附属子ども発達臨床研究センター
Journal Title: 子ども発達臨床研究
Volume: 9
Start Page: 23
End Page: 33
Abstract: 本研究では、高校における特別支援教育に関する高校教師と学生の意識を明らかにすることを目的とし、高校教師558名と教職課程履修学生122名を対象として質問紙調査を行った。その結果、現職教師と学生では、特別支援教育に関する制度的・実践的な内容の理解に大きな差があること、また現職教師は具体的な困難場面の対処方法を、学生は基礎的知識や政策を学びたいと考えていること等を明らかにした。
Type: bulletin (article)
URI: http://hdl.handle.net/2115/65006
Appears in Collections:子ども発達臨床研究 = The Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development > 第9号

Export metadata:

OAI-PMH ( junii2 , jpcoar_1.0 )

MathJax is now OFF:


 

 - Hokkaido University