Hokkaido University | Library | HUSCAP | Advanced Search |
Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >
Showing results 1 to 9 of 9
Showing results 1 to 9 of 9
|
Recent Submissions石井, 治恵 (2019) 学生相談における危機介入策分類モデルの構築. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 26: 1-9 Abstract - In Japan, universities have experienced an increase in the number of students seeking cou....
山田, 悦子 (2019) 多文化クラスにおける日本の学生の言語行動 : 使用言語の異なるクラスの比較から. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 26: 11-23 Abstract - This empirical study was conducted in a state university in Japan. Data were collected du....
宇田川, 拓雄 (2019) 高等教育のユニバーサル化とアメリカの授業料無償化政策. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 26: 25-33 Abstract - In 2017, the Japanese Goverment announced the plan of the New Policy for Human Developmen....
布施, 泉 (2019) 大学の一般情報教育における留学生を対象とした情報倫理教育用教材の検討. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 26: 35-43 Abstract - Since international students have diverse cultural backgrounds, the information ehics edu....
Lenchner, Erez (2019) Public Use of IR date in the United States, and Applications to the Expansion in the Japanese Higher Educations System. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 26: 47-57 Abstract - This study examines the public use of IR data in the United States post-secondary educati....
細川, 敏幸... [et al.] (2019) 学習状況調査アンケートの動向 : 米国と韓国の現在. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 26: 59-65 Abstract - The questionnaire on learning situations used by the University IR Consortium was introdu....
山田, 邦雅... [et al.] (2019) IRデータによる学生層と大学層の形成と評価のシミュレーション. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 26: 67-76 Abstract - Institutional Research (IR) in higher education not only gathers information from within ....
宮本, 淳... [et al.] (2019) 米国高等教育機関における教学IRの訪問調査. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 26: 77-81 Abstract - The Association for Institutional Research (AIR) was founded in the U.S. in 1966. Therefo....
亀野, 淳... [et al.] (2019) 北海道大学における2018年度全学インターンシップの改革と北海道胆振東部地震への対応. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 26: 83-88 Abstract - This paper is intended tu elucidate both the content and objectives of the systemic refor....
RSS Feeds |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|