HUSCAP logo Hokkaido Univ. logo

Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >

Sort by: In order: Results/Page Authors/Record:
Export metadata:
Showing results 1 to 13 of 13
TypeAuthor(s)TitleOther TitlesCitationCitation(alt)Issue Date
bulletin (article)川田, 学その日をつくることと、続いていく/続けていくこと : むくどりホームにおける「導かれた参加」の分析A Developing Community Guided to Make a Day Together : On Mukudori-Home子ども発達臨床研究-15-Mar-2017
bulletin (article)川田, 学「異年齢」において何を見るか : 発達論への展望-子ども発達臨床研究-31-Jan-2019
bulletin (article)及川, 智博; 川田, 学運動会練習初期における活動規範の形成と共有 : ある幼稚園の年長遊戯に着目してFormation and Sharing of Norms during the Early Stage of a Kindergarten’s Athletic Meet Practice.子ども発達臨床研究-25-Mar-2015
bulletin (article)高橋, 真由美; 川田, 学学生の子ども理解に関する学びに影響を与える要因 : 幼稚園教育実習の経験との関連からFactors influencing the learning of understanding children among students and its relationship with practicum experience in kindergartens.子ども発達臨床研究Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development25-Mar-2021
bulletin (other)川田, 学巻頭言-子ども発達臨床研究-31-Jan-2019
bulletin (other)川田, 学巻頭言-子ども発達臨床研究-15-Mar-2017
bulletin (article)吉川, 和幸; 川田, 学; 及川, 智博障害のある子どもの「個別の指導計画」に関する保育者を対象としたフォーカス・グループ・インタビューFocus group interview with nursery school teachers about “individualized teaching plan” for children with special needs子ども発達臨床研究Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development25-Mar-2019
bulletin (article)吉川, 和幸; 東, 重満; 川田, 学障害児保育における「信頼モデル」に基づく個別の指導計画及び保育記録の開発と実践Practical research on the form of individualized teaching plan and documentation based on“ credit model” in early childhood care and education for children with special needs子ども発達臨床研究Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development25-Mar-2020
bulletin (article)水野, 君平; 加藤, 弘通; 川田, 学中学生における「スクールカースト」とコミュニケーション・スキル及び学校適応感の関係 : 教室内における個人の地位と集団の地位という視点からThe relationships between “School Caste”, communication skills and School adjustment on junior high school students : Analysis of intergroup status and intragroup status in the classroom子ども発達臨床研究-25-Mar-2015
bulletin (article)川田, 学年齢、獲得、定型 : 発達心理学における『発達』の前提となっているものAge, Acquisition and Typicality : Rethinking the three assumptions in developmental psychology子ども発達臨床研究-5-Dec-2014
bulletin (article)野屋敷, 結; 川田, 学保育者としての成長とキャリア形成 : 「保育者を続けている理由」からの考察Development and career formation as a nursery and kindergarten teacher : Consideration from the reason for continuing a teaching career北海道大学大学院教育学研究院紀要Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University27-Jun-2019
bulletin (article)柴川, 明子; 小林, 真弓; 宮﨑, 隆志; 川田, 学; 竹森, 未知『未完のムクドリ』を探して : 多世代多様な場をめぐる対話の記録-子ども発達臨床研究-15-Mar-2017
bulletin (article)川田, 学; 井内, 聖幼児教育環境と幼児の共発達に関する生態・文化的アプローチ⑴ : 研究の視点とフィールドの特性Ecological and Cultural Approach to Developing a Community of Early Childhood Education:A Preliminary Consideration子ども発達臨床研究-25-Mar-2014
Showing results 1 to 13 of 13

 

Hokkaido University