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アスファルトの低温領域における破壊ひずみ
Title: | アスファルトの低温領域における破壊ひずみ |
Other Titles: | Fracture-strain of Asphalt at Low Temperature |
Authors: | 森吉, 昭博1 Browse this author →KAKEN DB | 川村, 和将2 Browse this author |
Authors(alt): | Moriyoshi, Akihiro1 | Kawamura, Kazumasa2 |
Keywords: | Asphalt | Fracture strain | Bending test | Fraass breaking point test |
Issue Date: | 1-Jul-1992 |
Publisher: | 石油学会 |
Journal Title: | 石油学会誌 |
Volume: | 35 |
Issue: | 4 |
Start Page: | 353 |
End Page: | 357 |
Abstract: | 本研究は低温領域におけるアスファルトの破壊ひずみの値および破壊ひずみが温度,載荷速度等によりどのように変動するか検討したものである。実験は著者らが新たに開発したもので,あらかじめひずみを測定した鋼板にアスファルトを塗布し,それをフラースぜい化点試験機に装着し一定温度で曲げ作用を与え,様々な温度のアスファルトの破壊ひずみを求めるものである。実験により,以下の結果を得た。温度が低下するに伴い破壊ひずみは減少し,最小ひずみに漸近した。アスファルトの温度-破壊ひずみ曲線は,載荷速度等の条件により温度軸方向に平向移動し,その形状はほぼ一定であると考えられる。また,載荷速度を遅くした場合,その曲線は温度軸方向に平行移動した | This paper describes fracture-strain of asphalts and affects on variables by temperature, speed of loading, etc., at low temperatures. The authors developed a new bending method, by which fracture-strain of asphalt can be measured in various temperatures. The fracturestrain of asphalt is measured by the Fraass breaking point test machine at varied temperature. In this study, it is concluded as follows: The fracturestrain decreased with lowered temperature and reached minimum strain at a low temperature. When speed of loading was changed, the strain-temperature curve shifted parallel to the temperature axis while its shape remained the same. When the speed of loading was reduced, the curve shifted parallel to the temperature axis. |
Description: | ノート |
Type: | article |
URI: | http://hdl.handle.net/2115/40024 |
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Submitter: 森吉 昭博
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