HUSCAP logo Hokkaido Univ. logo

Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >
Theses >
博士 (学術) >

協働的対話における学習者の母語使用とその役割 : 社会文化理論とバイリンガル・アプローチの視点から

Files in This Item:
Yuko_Sakai.pdf3.55 MBPDFView/Open
Please use this identifier to cite or link to this item:https://doi.org/10.14943/doctoral.k15166
Related Items in HUSCAP:

Title: 協働的対話における学習者の母語使用とその役割 : 社会文化理論とバイリンガル・アプローチの視点から
Authors: 酒井, 優子 Browse this author
Issue Date: 26-Sep-2022
Publisher: Hokkaido University
Conffering University: 北海道大学
Degree Report Number: 甲第15166号
Degree Level: 博士
Degree Discipline: 学術
Examination Committee Members: (主査) 教授 河合 靖, 教授 鄭 惠先, 教授 山田 智久(西南学院大学)
Degree Affiliation: 国際広報メディア・観光学院(国際広報メディア専攻)
Rights: (研究1)Originally published in 多言語多文化研究 / Japan Journal of Multilingualism and Multiculturalism, Volume 26, Number 1 (2020) and reprinted with Permission.
(研究2)本論文の著作権はJACET北海道支部に属する。
(Relation)haspart: Sakai, Y. (2020). Learners’ use of first language in small group discussions in a Japanese EFL class: A sociocultural perspective, Japan Journal of Multilingualism and Multiculturalism, 26(1), 83-106. http://id.ndl.go.jp/bib/031377180
酒井優子・志村昭暢 (2021). 「協働学習型意見交換タスクにおける学習者の使用言語と機能の 量的研究」『Research Bulletin of English Teaching』, 17, 1-25.
Type: theses (doctoral)
URI: http://hdl.handle.net/2115/87308
Appears in Collections:課程博士 (Doctorate by way of Advanced Course) > 国際広報メディア・観光学院(Graduate School of International Media, Communication and Tourism Studies)
学位論文 (Theses) > 博士 (学術)

Export metadata:

OAI-PMH ( junii2 , jpcoar_1.0 )

MathJax is now OFF:


 

 - Hokkaido University