HUSCAP logo Hokkaido Univ. logo

Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >
高等教育推進機構  >
高等教育ジャーナル = Journal of Higher Education and Lifelong Learning >
第25号 >

アセスメント・ポリシーの考え方 : アセスメント・ポリシー研究会報告

フルテキスト
j25_8_HighEdu.25.69.pdf871.29 kBPDF見る/開く
この文献には次のDOIがあります:http://doi.org/10.14943/J.HighEdu.25.69

タイトル: アセスメント・ポリシーの考え方 : アセスメント・ポリシー研究会報告
その他のタイトル: An Introduction to the Assessment Policy
著者: 細川, 敏幸 著作を一覧する
山田, 邦雅 著作を一覧する
宮本, 淳 著作を一覧する
発行日: 2018年 5月
出版者: 北海道大学高等教育推進機構
誌名: 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 = Journal of Higher Education and Lifelong Learning
巻: 25
開始ページ: 69
終了ページ: 73
抄録: Japanese universities are recommended to introduce an assessment policy to certify the quality of education. The policy should have a checklist that shows the methods used to assess the degree of achievement of the diploma policy. We describe an example of the checklist in detail in this paper. It shows the important role of a survey of the students, including a questionnaire for alumni. It is important in this assessment that the survey uses common questionnaire items. It also should report the results of the assessment and ideas for educational reform. This will be the last step to create a PDCA cycle in our education system.
資料タイプ: bulletin (article)
URI: http://hdl.handle.net/2115/70484
出現コレクション:第25号

 

本サイトに関するご意見・お問い合わせは repo at lib.hokudai.ac.jp へお願いします。 - 北海道大学