Hokkaido University | Library | HUSCAP | Advanced Search |
Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >
Collections in this community
|
Recent Submissions沙, 華哲... [et al.] (2024) 日本の高等教育における相互評価に関する研究の動向と課題. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 31: 1-12 This study examines the effects of and challenges in using peer assessment as formative and summativ....
大澤, 康太郎... [et al.] (2024) 生涯学習関係資料の目録作成と活用. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 31: 15-24 This paper documents the authors' project, which aimed to catalog and provide access to a collection....
鈴木, 久男... [et al.] (2024) 英語検定試験の利用と換算表 : 大学における英語能力の質保証. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 31: 25-36 This study examines the admission requirements for English language proficiency at U.S., U.K., and A....
永山, 昌史... [et al.] (2024) 教職志向を高めた対話的Project-Based Learning : 教師を目指すビジョンと未来への学びデザイン. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 31: 37-46 Herein, we report the implementation of project-based learning (PBL) as a part of "Theory of Teachin....
岩城, 圭司... [et al.] (2024) アントレプレナーシップを身に着けるカードゲーム「チャレンジピッツァ」の開発と実施. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 31: 47-54 In recent years, entrepreneurship education has become increasingly important in order to thrive in ....
椎名, 希美... [et al.] (2024) 「スポーツで学ぶアントレプレナーシップ」プロジェクト実施報告 : バスケットボール教室開催とその成果. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 31: 55-64 A The “Entrepreneurship Through Sports” project launched against the backdrop of the increasing impo....
徳永, 彩未... [et al.] (2024) 授業評価の質的解釈 : 授業評価と学生の受講動向・授業感想との接続. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 31: 65-78 To interpret the grades of a university class evaluation qualitatively, we examined whether a connec....
茂住, 和世 (2023) 初年次PBLのグループ活動で見かける「地蔵」的学生 : なぜ彼らは「地蔵」になってしまうのか. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 30: 1-15 This study refers to those students, provisionally called “Jizo”, who are present in group activitie....
岩間, 徳兼... [et al.] (2023) 新科目「情報I」に対する高等学校等の反応 : 進路指導担当者の回答から. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 30: 17-28 This study examined the current state of education to "Informatics I" in high and secondary schools,....
山田, 悦子 (2023) 英語自律学習への支援プログラム : 必修外国語修了後の外国語学習継続の課題. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 30: 31-38 This is a report on the development of a support program for self-directed English learning started ....
RSS Feeds |
||||||
|