Hokkaido University | Library | HUSCAP | Advanced Search |
Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >
Showing results 1 to 8 of 8
Showing results 1 to 8 of 8
|
Recent Submissions鈴木, 誠 (2021) 日本の理科教育で求められるコンピテンスとは何か? : 医学教育とフィンランドのコンピテンス基盤型教育をモデルに. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 28: 1-13 The results of the OECD Programme for International Student Assessment (PISA) 2003 and the key compe....
浅賀, 圭祐... [et al.] (2021) 成績干渉を回避するための正課外チュータリングの方法. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 28: 17-23 In this paper, we propose a tutoring method to support student learning in order to avoid interferin....
平尾, 智隆... [et al.] (2021) 小学校時代の学校外教育の経験と内々定の獲得 : チームワーク能力に注目して. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 28: 25-34 In this paper, we analyze the effect of extracurricular activity participation on securing an initia....
Ikeda, Fumihito (2021) What are Scientific Questions?. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 28: 35-43 In science. questions arc more important than answers, but the scientific questions has not yet been....
成瀬, 延康... [et al.] (2021) SDGsに基づく高等教育の可能性. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 28: 47-55 Achieving sustainable development goals (SDGs) requires the cooperation of every single person in th....
肖, 蘭... [et al.] (2021) 伴走的キャリア支援による自律した若者の育成の取り組み : 北海道大学新渡戸カレッジの事例. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 28: 57-63 This article aims to propose an accompanied-learning model of career education based on collaboratio....
布施, 泉 (2021) 初学者を主対象とする大学の一般プログラミング教育のオンライン授業による実施. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 28: 65-72 In this paper, we report on the implementation of effective programming education as general educati....
細川, 敏幸... [et al.] (2021) デザイン・シンキング入門 : スタンフォード大学d.school研修報告. 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習, 28: 73-81 In January 2020, we participated in the Design Thinking training organized by Stanford University d.....
RSS Feeds |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|