HUSCAP logo Hokkaido Univ. logo

Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >
高等教育推進機構  >
高等教育ジャーナル = Journal of Higher Education and Lifelong Learning >

第25号 : [11]

検索結果表示: 1 - 11 / 11
資料種別著者タイトル別タイトル掲載誌等発行日
bulletin (article)丹保, 憲仁; 佐伯, 浩; 阿部, 和厚; 新田, 孝彦; 町井, 輝久; 出村, 文理; 三浦, 洋; 佐々木, 隆生; 栗原, 正仁; 望月, 恒子; 小笠原, 正明; 安藤, 厚; 細川, 敏幸座談会:北大の教養教育改革と旧高等教育センターの役割A Round-Table Talk on Liberal and General Education in Hokkaido University and the Role of the Former Center of Research and Development for Higher Education高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 = Journal of Higher Education and Lifelong Learning2018年 5月
bulletin (article)山本, 堅一; 細川, 敏幸; 山田, 邦雅; 三上, 直之平成29年度北海道大学教育ワークショップの取り組みA Report on the 2017 Hokkaido University Workshop on Education高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 = Journal of Higher Education and Lifelong Learning2018年 5月
bulletin (article)亀野, 淳; 川上, あきインターンシップ参加学生アンケート調査結果 : 2017年度北海道大学全学インターンシップResults of Questionnaires about Internship for Hokkaido University Students in 2017高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 = Journal of Higher Education and Lifelong Learning2018年 5月
bulletin (article)細川, 敏幸; 山田, 邦雅; 宮本, 淳アセスメント・ポリシーの考え方 : アセスメント・ポリシー研究会報告An Introduction to the Assessment Policy高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 = Journal of Higher Education and Lifelong Learning2018年 5月
bulletin (article)山本, 堅一授業への没頭度を説明する理論 : 総学習動機量説の提唱An Attempt to Explain How Students Engage in Class : Theory of the Total Amount of Motive to Learn高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 = Journal of Higher Education and Lifelong Learning2018年 5月
bulletin (article)池田, 文人どのように質問力を評価するか? : メタモデルに基づいた評価の信頼性に関する検証How to Evaluate the Ability to ask Questions : verification of the reliability of meta-model based evaluation高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 = Journal of Higher Education and Lifelong Learning2018年 5月
bulletin (article)宮本, 淳; 出口, 寿久; 伊藤, 一馬; 川西, 奈津美; 河野, 未幸; 鈴木, 里奈; 高原, めぐみ; 中川, 紗百合; 柳川, 仁美; 細川, 敏幸教職員協働による教学に関するIR(Institutional Research)勉強会Institutional Research Seminar about University Educational Activities Conducted via Collaboration between Faculty Members and Administrative Staff高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 = Journal of Higher Education and Lifelong Learning2018年 5月
bulletin (article)宇田川, 拓雄米国のコミュニティカレッジの役割とその教員のアイデンティティThe Role of Community College in the USA and the Identity of Its Faculty高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 = Journal of Higher Education and Lifelong Learning2018年 5月
bulletin (article)小林, 建一法的擬制としての「最終的決定権」: 学校教育法における大学学長の権限規定の法解釈問題の検討を通じて“The Ultimate Decision-Making Authority” as a Fiction of Law : Study of the Problem of Legal Interpretation Concerning the Regulation of the Power of the University President in the School Education Law高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 = Journal of Higher Education and Lifelong Learning2018年 5月
bulletin (article)石川, 勝彦初年次ゼミの学習成果を高める雰囲気と授業デザインの特性Exploring Effective Class Climate and Course Design Based on Academic Achievement in First-year Experience高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 = Journal of Higher Education and Lifelong Learning2018年 5月
bulletin (article)Noriyo, Colley; Cashin, AndrewControlling Medicalization and Nurse Practitioner Roles-高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 = Journal of Higher Education and Lifelong Learning2018年 5月
検索結果表示: 1 - 11 / 11

 

本サイトに関するご意見・お問い合わせは repo at lib.hokudai.ac.jp へお願いします。 - 北海道大学