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第134号 >

存在論的基盤に依拠した,外国語(英語)の文法指導 : 場所を指示する表現を含む文の場合

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Please use this identifier to cite or link to this item:http://doi.org/10.14943/b.edu.134.81

Title: 存在論的基盤に依拠した,外国語(英語)の文法指導 : 場所を指示する表現を含む文の場合
Other Titles: Ontologically based grammar teaching in English as a foreign language : In the case of sentences containing place-referring expressions
Authors: 大竹, 政美1 Browse this author →KAKEN DB
Authors(alt): Otake, Masami1
Keywords: 外国語(英語)
文法指導
存在論的基盤
場所を指示する表現
基体化
English as a foreign language
Grammar teaching
Ontological basis
Place-referring expression
Hypostatization
Issue Date: 27-Jun-2019
Publisher: 北海道大学大学院教育学研究院
Journal Title: 北海道大学大学院教育学研究院紀要
Journal Title(alt): Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University
Volume: 134
Start Page: 81
End Page: 90
Abstract: 本論文では,教科「外国語」(目標言語は英語とする)における文法は,存在論的基盤に依拠して指導すべきであることを論じ,最後に,場所を指示する表現を含む文の場合の教育内容の要点を素描する。
This paper argues that in English as a foreign language, grammar should be taught on the ontological basis. The paper concludes by sketching what to teach in the case of sentences containing place-referring expressions.
Type: bulletin (article)
URI: http://hdl.handle.net/2115/75116
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