HUSCAP logo Hokkaido Univ. logo

Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >

Sort by: In order: Results/Page Authors/Record:
Export metadata:
Showing results 1 to 13 of 13
TypeAuthor(s)TitleOther TitlesCitationCitation(alt)Issue Date
bulletin (article)大竹, 政美コミュニケーション文法としての教育英文法:英語の態への適用An Educational Grammar of English as a Communicative Grammar:Its Application to the Voice in English北海道大學教育學部紀要THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCEJan-1989
bulletin (article)大竹, 政美英語の(準)法助動詞can,may,must,have to,willの使い分けができるような指導に関してOn Teaching Learners to Make Proper Use of the English (Quasi-)Modals can,may,must,have to and will北海道大学大学院教育学研究科紀要-Dec-2000
bulletin (article)大竹, 政美英語法助動詞の意味体系の指導に向けて:核意味分析に基づいてToward Teaching the System of the Meanings of the English Modal Auxiliaries:On the Basis of a Core Meaning Analysis北海道大學教育學部紀要THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCEDec-1998
bulletin (article)大竹, 政美科学・技術の急速な進展のもとで,学校教育は何をなすべきか : 高校段階におけるSTEAM教育の推進の提起を適正に見るWhat schooling should do under the rapid progress of science and technology : Taking a proper view of the proposed promotion of STEAM education in high school education北海道大学大学院教育学研究院紀要Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University25-Jun-2022
bulletin (article)大竹, 政美「外国語」(英語)教育で「文脈的分析」のための教材を開発することを提案する : 「話すこと[やり取り]」を可能にすることに向けてProposing developing teaching materials for "contextual analysis" in English as a foreign language : Toward enabling learners to "speak interactively"北海道大学大学院教育学研究院紀要Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University26-Jun-2023
bulletin (article)大竹, 政美外国語教授理論の構築を目指して:学習者に形成する “言語の知識”に関する試論Toward a Theory of Foreign Language Teaching:On the Nature of Knowledge to Be Fromed in the Learner北海道大學教育學部紀要THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCEFeb-1990
bulletin (article)大竹, 政美観念構成的な語用論的能力の形成に関する研究ノートNotes on Formation of Ideational Pragmatic Competence北海道大学大学院教育学研究院紀要-15-Jul-2009
bulletin (article)大竹, 政美言語教育の教科カリキュラムの基本部分の構造についてOn the Structure to the Essential Part of Teaching a Language as a School Subject北海道大學教育學部紀要THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCEMar-1988
bulletin (article)大竹, 政美語用論的観点から見た外国語教育の目的・内容Objectives and Content of Foreign Language Teaching as Seen from a Pragmatic Point of View北海道大學教育學部紀要THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCEDec-1997
bulletin (article)大竹, 政美高等学校における英語の主語の指導に関してOn Teaching the Grammatical Subject of the English Lauguage at Senior High Schools北海道大學教育學部紀要THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCEMar-1991
bulletin (article)大竹, 政美存在論的基盤に依拠した,外国語(英語)の文法指導 : 場所を指示する表現を含む文の場合Ontologically based grammar teaching in English as a foreign language : In the case of sentences containing place-referring expressions北海道大学大学院教育学研究院紀要Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University27-Jun-2019
bulletin (article)大竹, 政美日本の小学校「外国語」(英語)のための“関連性”のある教授文法に向けてToward Relevant Teaching Grammar for English as a Foreign Language at Elementary Schools in Japan北海道大学大学院教育学研究院紀要-28-Jun-2018
bulletin (article)大竹, 政美目標言語とその使用の特殊性を捉えようと試みる教育内容構成論に関する研究ノートNotes on a Theory of Content Construction that Attempts to capture the Special Properties of the Target Language and Its Use北海道大學教育學部紀要THE ANNUAL REPORTS ON EDUCATIONAL SCIENCEMar-1994
Showing results 1 to 13 of 13

 

Hokkaido University