Type | Author(s) | Title | Other Titles | Citation | Citation(alt) | Issue Date |
bulletin (article) | KATO, Hiromichi | THE FORMATION OF TRIADIC INTERPERSONAL RELATIONSHIP AND NARRATIVE PRODUCTION:RELATIONSHIP TO THE DEVELOPMENTAL PROCESS OF MEANINGS | 三者関係と物語の関係:意味の発達過程についての研究 | 乳幼児発達臨床センター年報 | RESEARCH AND CLINICAL CENTER FOR CHILD DEVELOPMENT Annual Report | Mar-2006 |
bulletin (article) | OKUBO, Tomoo; KUROSAWA, Kaoru; KATO, Hiromichi | Person-environment Fit, Behavioral Orientation, and Subjective Adjustment: A Test of the Goodness-of-fit Hypothesis in University Students | 個人一環境の適合性と行動および適応状態との関連: 大学生における個人一環境の適合の良さ仮説の検証 | Research and Clinical Center for Child Development : Annual Report | 子ども発達臨床研究センター英文年報 | 27-Mar-2007 |
bulletin (article) | OKUBO, Tomoo; KATO, Hiromichi; KUROSAWA, Kaoru | A TEST OF THE GOODNESS OF FIT HYPOTHESIS FOR ADJUSTMENT OF HIGH SCHOOL STUDENTS:THE RELATIONSHIP BETWEEN NEEDS AND SUBJECTIVE ADJUSTMENT IN SCHOOL LIFE | 中高生における個人-環境の適合の良さ仮説の検証:学校生活における欲求と適応感との関連 | 乳幼児発達臨床センター年報 | RESEARCH AND CLINICAL CENTER FOR CHILD DEVELOPMENT Annual Report | Mar-2006 |
bulletin (article) | 加藤, 弘通; 太田, 正義; 水野, 君平 | いじめ被害の実態と教師への援助要請 : 通常学級と特別支援学級の双方に注目して | Field Survey of School Bullying and Help-Seeking Behavior of Victims of School Bullying : From A Comparison Between Normal Classroom and Special Needs Education Classroom | 子ども発達臨床研究 | - | 31-Mar-2016 |
bulletin (article) | 伊藤, 詩菜; 松田, 康子; 加藤, 弘通 | 援助要請行動生起における援助要請期待尺度と心理的コスト尺度の信頼性・妥当性の検討 | Reliability and Validity of Psychological costs and expectations about seeking counseling of Help-Seeking Behavior scale | 子ども発達臨床研究 | - | 25-Mar-2015 |
bulletin (article) | 穴水, ゆかり; 加藤, 弘通 | 教育現場における自傷児童生徒支援の課題について : 文献レビュー | Current issue of care and support for deliberate self-harming children and students in school : A literature review | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | - | 22-Dec-2017 |
proceedings | 加藤, 弘通 | 「『高校に行かない』 ことがもつ意味と中1にある 〈希望〉」 | - | 「遊ぶ・学・働く : 持続可能な発達の支援のために」 シンポジウム報告書 | - | 25-May-2012 |
bulletin (article) | 宋, 美蘭; 水野, 君平; 侯, 月江; 濤岡, 優; 加藤, 弘通 | 札幌市の子どもたちにおける「外国語」及び「総合的な学習」に関する実態分析 | An analysis of the actual situation of the childrenʼs “Foreign Languages” and “the Period of Integrated Study” of Sapporo | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2019 |
bulletin (article) | 加藤, 弘通; 水野, 君平 | 札幌市の小学生・中学生の生活と意識についての調査I : 学校・家庭・自己および居場所に注目して | The First Survey of Life of Children in Sapporo : From the viewpoint of School and Family life, Self-esteem and a sense of Ibasho | 子ども発達臨床研究 | - | 20-Mar-2018 |
bulletin (article) | 加藤, 弘通; 太田, 正義; 松下, 真実子; 三井, 由里 | 思春期における思考の発達と自己および人間関係への影響 : 批判的思考態度についての縦断調査をもとに | A Development of thinking in puberty and its influences on junior high school students’self-esteem and interpersonal relationships | 子ども発達臨床研究 | - | 25-Mar-2014 |
bulletin (article) | 加藤, 弘通; 水野, 君平; 侯, 月江; 濤岡, 優 | 小・中学生の生活意識と遊び : 札幌市の小学生・中学生の生活と意識についての調査Ⅱ | The Survey of current situation of Children in Sapporo from perspectives of school adaptation, parent-child relationship, and play in winter | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2019 |
bulletin (article) | 水野, 君平; 加藤, 弘通; 川田, 学 | 中学生における「スクールカースト」とコミュニケーション・スキル及び学校適応感の関係 : 教室内における個人の地位と集団の地位という視点から | The relationships between “School Caste”, communication skills and School adjustment on junior high school students : Analysis of intergroup status and intragroup status in the classroom | 子ども発達臨床研究 | - | 25-Mar-2015 |
bulletin (article) | 加藤, 弘通 | 「抵抗」としての発達支援 | Development Support as a resistance for children | 子ども発達臨床研究 | - | 5-Dec-2014 |