HUSCAP logo Hokkaido Univ. logo

Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >
Graduate School of Education / Faculty of Education >
子ども発達臨床研究 = The Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development >
第2号 >

"軽度"発達障害を持つ子どもたちの支援 その1 : 北大土曜教室の教育的意義

Files in This Item:
MUROHASI.pdf233.87 kBPDFView/Open
Please use this identifier to cite or link to this item:http://hdl.handle.net/2115/32446

Title: "軽度"発達障害を持つ子どもたちの支援 その1 : 北大土曜教室の教育的意義
Other Titles: Educational Significance of Saturday Class in Hokkaido University
Authors: 室橋, 春光1 Browse this author →KAKEN DB
Authors(alt): Murohashi, Harumitsu1
Keywords: “軽度”発達障害
支援
土曜教室
学生
学び
Issue Date: 21-Mar-2008
Publisher: 北海道大学大学院教育学研究科附属子ども発達臨床研究センター
Journal Title: 子ども発達臨床研究
Journal Title(alt): The Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development
Volume: 2
Start Page: 35
End Page: 38
Abstract: 「土曜教室」という自生的システムは、1990年代に日本の各地に誕生し、発達障害のある子どもたちの広い意味での学習支援と、ひとつの居場所としての役割を担ってきた。主に大学を活動場所として発生した「土曜教室」は、ボランティアの学生たちが子どもを中心におき、保護者や現職教員たちと関わる中で、「教育」や「障害」とは何か、という疑問を持ち、インフォーマルなかたちで学びを深めていく場でもある。
Type: bulletin (article)
URI: http://hdl.handle.net/2115/32446
Appears in Collections:子ども発達臨床研究 = The Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development > 第2号

Export metadata:

OAI-PMH ( junii2 , jpcoar_1.0 )

MathJax is now OFF:


 

 - Hokkaido University