HUSCAP logo Hokkaido Univ. logo

Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >
Graduate School of Education / Faculty of Education >
子ども発達臨床研究 = The Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development >
第2号 >

"軽度"発達障害を持つ子どもたちの支援 その2 : 土曜教室における支援と学びを通して特別支援教育を考える

Files in This Item:
KATAGIRI.pdf410.01 kBPDFView/Open
Please use this identifier to cite or link to this item:http://hdl.handle.net/2115/32447

Title: "軽度"発達障害を持つ子どもたちの支援 その2 : 土曜教室における支援と学びを通して特別支援教育を考える
Other Titles: The study of “Special support education” through support and “Manabi” in Saturday Class
Authors: 片桐, 正敏1 Browse this author
Authors(alt): Katagiri, Masatoshi1
Keywords: 土曜教室
特別支援教育
話し合い
学び
Issue Date: 21-Mar-2008
Publisher: 北海道大学大学院教育学研究科附属子ども発達臨床研究センター
Journal Title: 子ども発達臨床研究
Journal Title(alt): The Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development
Volume: 2
Start Page: 39
End Page: 48
Abstract: 本論は、2006年度日本LD学会第15回大会、および2007年度日本LD学会第16回大会にて筆者らが企画したシンポジウムを整理し、特別支援教育に必要な支援というものを土曜教室の実践を通して考察することを目的とした。これら2回のシンポジウムを通して、現在の学校教育における特別支援教育の一側面が浮き彫りになり、北大土曜教室がもつ〝話し合い"や〝学び"といったシステムが、特別支援教育においても重要な側面であることが示唆された。
Type: bulletin (article)
URI: http://hdl.handle.net/2115/32447
Appears in Collections:子ども発達臨床研究 = The Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development > 第2号

Export metadata:

OAI-PMH ( junii2 , jpcoar_1.0 )

MathJax is now OFF:


 

 - Hokkaido University