HUSCAP logo Hokkaido Univ. logo

Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >
Graduate School of Education / Faculty of Education >
子ども発達臨床研究 = The Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development >
第2号 >

"軽度"発達障害を持つ子どもたちの支援 その7 : 土曜教室におけるTAの役割

Files in This Item:
HARANO.pdf221.02 kBPDFView/Open
Please use this identifier to cite or link to this item:http://hdl.handle.net/2115/32452

Title: "軽度"発達障害を持つ子どもたちの支援 その7 : 土曜教室におけるTAの役割
Other Titles: Roles of Teaching Assistant on Saturday Class.
Authors: 原野, 鮎子1 Browse this author
Authors(alt): Harano, Ayuko1
Keywords: 北大土曜教室
TA(ティーチング・アシスタント)
学生の学び
Issue Date: 21-Mar-2008
Publisher: 北海道大学大学院教育学研究科附属子ども発達臨床研究センター
Journal Title: 子ども発達臨床研究
Journal Title(alt): The Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development
Volume: 2
Start Page: 67
End Page: 70
Abstract: 本小論は、北大土曜教室のTA(ティーチング・アシスタント)の役割について、「環境面でのサポート」、「学生スタッフへの配慮」、「子ども・保護者への配慮」という三点を中心に紹介する。また、TAとして他のスタッフに向き合って感じた、「学生の学びと土曜教室」、「学生にとっての土曜教室」について実際に経験した事例を交えて考察する。学生にとっての土曜教室とは、「学生がじっくり悩める場」、「無力な自分を認めるところから出発できる場」であると言える。
Type: bulletin (article)
URI: http://hdl.handle.net/2115/32452
Appears in Collections:子ども発達臨床研究 = The Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development > 第2号

Export metadata:

OAI-PMH ( junii2 , jpcoar_1.0 )

MathJax is now OFF:


 

 - Hokkaido University