HUSCAP logo Hokkaido Univ. logo

Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >
Graduate School of Education / Faculty of Education >
北海道大学大学院教育学研究院紀要 = Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University >
第113号 >

人間発達における養育性の意味 : 国民の教育権の観点から

Files in This Item:
113Miyamori.pdf709.33 kBPDFView/Open
Please use this identifier to cite or link to this item:http://doi.org/10.14943/b.edu.113.41

Title: 人間発達における養育性の意味 : 国民の教育権の観点から
Other Titles: The Meaning of the Nurturance in the Human Development : from the View Point of the Rights to People's Education
Authors: 宮盛, 邦友1 Browse this author
Authors(alt): Miyamori, Kunitomo1
Keywords: 教育学
子育て人類学
人間発達援助学
養育性の形成と教育
学校教育
Issue Date: 22-Aug-2011
Publisher: 北海道大学大学院教育学研究院
Journal Title: 北海道大学大学院教育学研究院紀要
Volume: 113
Start Page: 41
End Page: 49
Abstract: 【要旨】本論文は,子育て人類学を専門とする陳省仁2011「養育性と教育」(『北海道大学大学院教育学研究院紀要 第113号』,所収),および,陳省仁2007「現代日本の若者の養育性形成と学校教育」(北海道大学大学院教育学研究科子ども発達臨床研究センター『子ども発達臨床研究創刊号』,所収)をめぐっての,教育学を専門とする筆者の読後感によって構成されている個人研究である。「子どもの生存・成長・学習を支える新しい社会的共同」のために,教育学と子育て人類学の対話は可能か,ということを探求するものでもある。
Type: bulletin (article)
URI: http://hdl.handle.net/2115/46990
Appears in Collections:北海道大学大学院教育学研究院紀要 = Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University > 第113号

Export metadata:

OAI-PMH ( junii2 , jpcoar )


 

Feedback - Hokkaido University