HUSCAP logo Hokkaido Univ. logo

Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >
Graduate School of Economics and Business / Faculty of Economics and Business >
Discussion paper >
Series B >

セイコーマート : 地方企業によるコンビニエンス・ストア事業の確立

Files in This Item:
DPB179.pdf736.28 kBPDFView/Open
Please use this identifier to cite or link to this item:http://hdl.handle.net/2115/77274

Title: セイコーマート : 地方企業によるコンビニエンス・ストア事業の確立
Other Titles: Seicomart : Establishing CVS business by a local company
Authors: 阿部, 智和 Browse this author →KAKEN DB
山口, 裕之 Browse this author
大原, 亨 Browse this author
Keywords: ビジネスモデル
事業の確立と強化
コンビニエンス・ストア
セイコーマート
Issue Date: Mar-2020
Publisher: 北海道大学大学院経済学研究院
Journal Title: Discussion Paper, Series B
Volume: 179
Start Page: 1
End Page: 23
Abstract: セイコーマートは大手コンビニエンス・チェーンの攻勢にさらされながらも、北海道において最多の店舗数を保持し続けている。コンビニエンス・ストアの合併などが進んだ現在では、地方企業がトップ・シェアを有する都道府県は北海道のみである。コンビニエンス・ストア業界内で激しい競争が展開されていくなか、セイコーマートはいかにして北海道市場における競争優位を確立し、維持できたのだろうか。本稿では、創業から2000年頃までの同社の出店戦略、物流システム、情報システム、商品力強化および販売活動に関する動向を整理することで、同社の競争優位の背景を探っていく。
Type: bulletin (article)
URI: http://hdl.handle.net/2115/77274
Appears in Collections:Discussion paper > Series B

Export metadata:

OAI-PMH ( junii2 , jpcoar_1.0 )

MathJax is now OFF:


 

 - Hokkaido University