HUSCAP logo Hokkaido Univ. logo

Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >

Sort by: In order: Results/Page Authors/Record:
Export metadata:
Showing results 1 to 15 of 15
TypeAuthor(s)TitleOther TitlesCitationCitation(alt)Issue Date
bulletin (article)小林, 由子北海道大学における日本語・日本文化研修コースの変遷と展望Reorganization of Japanese Language and Culture Study Program in Hokkaido University日本語・国際教育研究紀要-Mar-2020
bulletin (article)小林, 由子2. 課題遂行型授業における語彙・文法学習の位置づけ : 中級理解(基礎)3Aの実践から2. Role of vocabulary and grammar learning in a task-oriented class : in an intermediate class for comprehension (basic)日本語・国際教育研究紀要Journal of Japanese language and international education studiesMar-2019
bulletin (article)小林, 由子JFL環境における日本語学習者を対象とした内発的動機づけ研究の可能性 : 香港における日本のポピュラーカルチャーをきっかけとする学習者の検討からPotential of Intrinsic Motivation Study for Japanese Learning in JFL Environment : On Learners Triggered by Japanese Popular Culture in Hong Kong国際広報メディア・観光学ジャーナル; The Journal of International Media, Communication, and Tourism Studies-30-Sep-2018
bulletin (article)小林, 由子日本語学習研究における「内発的動機づけ」の再検討Reexamination of Intrinsic Motivation in the Study of Japanese Language Learning北海道大学国際教育研究センター紀要Journal of Center for International Education and Research Hokkaido UniversityDec-2016
bulletin (article)小林, 由子Ⅳ. 多文化交流科目「北海道再発見-博物館で北海道を知る-」-北海道大学留学生センター紀要Journal of International Student Center, Hokkaido UniversityDec-2014
bulletin (article)小林, 由子Ⅴ.多文化交流科目「クリティカル・シンキング」-北海道大学留学生センター紀要Journal of International Student Center, Hokkaido UniversityDec-2014
bulletin (article)小林, 由子留学生向け日本語授業の日本人学生への応用 : 一般日本語演習「レポートゼミ」での実践The Application of Japanese Classes for Foreign Students to Japanese Students on ‘Report Writing’ in the Freshman Seminar高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習Journal of Higher Education and Lifelong LearningDec-2007
bulletin (article)小林, 由子日本語の漢字学習におけるメタ認知 : 漢字圏学習者を対象としてMetacognition in the learning of Japanese kanji by speakers of character-languages北海道大学留学生センター紀要Journal of International Student Center, Hokkaido UniversityDec-2004
bulletin (article)小林, 由子「漢字認知研究」は「漢字学習支援」といかに連携しうるかHow can "Studies of Kanji Cognition" be Applied to "Support for Kanji Learning"?北海道大学留学生センター紀要Journal of International Student Center, Hokkaido UniversityDec-2003
bulletin (article)小林, 由子北海道大学における日本語補講プログラムデザインのための基礎調査Research for program design of the Supplementary Japanese Language Course at Hokkaido University北海道大学留学生センター紀要Journal of the International Student Center, Hokkaido UniversityDec-1999
bulletin (article)阿部, 和厚; 西森, 敏之; 小笠原, 正明; 細川, 敏幸; 高橋, 伸幸; 高橋, 宣勝; 小林, 由子; 山舗, 直子; 大滝, 純司; 和田, 大輔; 佐藤, 公治; 佐々木, 市夫大学における学生参加型授業の開発(2)Design of Student-Centered Classes in Higher Education (2)高等教育ジャーナルJournal of Higher Education and Lifelong Learning1999
bulletin (article)石島, 満沙子; 小林, 由子視聴覚クラスにおけるイントネーション意識化の試み : 日本語日本文化研修コース上級クラスの場合Consciousness raising for intonation : audio-visual class in the Japanese Language and Culture Course北海道大学留学生センター紀要Bulletin of International Student Center, Hokkaido UniversityDec-1998
bulletin (article)小林, 由子漢字授業における学習活動 : 認知心理学的モデルによる検討Learning activities in kanji class : Discussion from the viewpoint of a cognitive psychological model北海道大学留学生センター紀要Bulletin of International Student Center, Hokkaido UniversityDec-1998
bulletin (article)阿部, 和厚; 小笠原, 正明; 西森, 敏之; 細川, 敏幸; 高橋, 伸幸; 高橋, 宣勝; 大, 雄二; 小林, 由子; 山舗, 直子; 大滝, 純司; 和田, 大輔; 佐藤, 公治; 佐々木, 市夫; 寺沢, 浩一大学における学生参加型授業の開発Design of Student-Centered Classes in Higher Education高等教育ジャーナルJournal of Higher Education and Lifelong Learning1998
bulletin (article)小林, 由子日本語日本文化研修コース上級クラスにおけるカリキュラム : "上級日本語"科目を中心にThe curriculum of advanced level reading and grammar class in Japanese language and culture studies course北海道大学留学生センター紀要Bulletin of International Student Center, Hokkaido UniversityOct-1997
Showing results 1 to 15 of 15

 

Hokkaido University