Type | Author(s) | Title | Other Titles | Citation | Citation(alt) | Issue Date |
bulletin (article) | 山下, 公司 | "軽度" 発達障害を持つ子どもたちの支援 その4 : 土曜教室と学校教育における特別支援教育 | Saturday Class and School Education in Special Support Education | 子ども発達臨床研究 | The Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 21-Mar-2008 |
bulletin (article) | 岩田, みちる; 橋本, 竜作; 柳生, 一自; 山下, 公司; 室橋, 春光; 関, あゆみ | 語用能力の評価における比喩皮肉文テストの有用性について | Usability of the metaphor and sarcasm scenario test for pragmatic skill evaluation | 子ども発達臨床研究 | - | 31-Mar-2016 |
bulletin (article) | 岡田, 智; 岡田, 克己; 森村, 美和子; 中村, 敏秀; 山下, 公司; 桂野, 文良 | 大都市の通級指導教室で社会性指導を受けている子どもたちの実態調査 : WISC-Ⅳプロフィール、自己理解、ソーシャルスキルの関連について | Situations of children attending in resource rooms in large city in Japan : relationship between WISC-Ⅳ profile, self-understanding, social skills | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2020 |
bulletin (article) | 山下, 公司 | 読み書き困難のある児童を支援する個別・小集団の指導 : 札幌市立北九条小学校発達障がい通級指導教室 | Individual and group instructions for children with difficulties of reading and writing : Resource room for children with developmental disorders of Kita-Kujo Elementary School | 子ども発達臨床研究 | - | 5-Dec-2014 |
bulletin (article) | 桂野, 文良; 山下, 公司; 石崎, 滉介; 岡田, 智 | 日本版WISC-ⅣにおいてCHC モデルとGAI モデルの解釈が有効であった事例 | Two case studies of applying CHC and GAI interpretation models of WISC-Ⅳ | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2019 |
bulletin (article) | 岡田, 智; 桂野, 文良; 山下, 公司; 難波, 友里 | 日本版WPPSI-Ⅲと検査行動アセスメントが就学に向けての相談支援に有効であった事例 : 検査行動チェックリスト改訂版と就学前の子どもの認知発達評価に関して | Case study of WPPSI-Ⅲ and test-taking behavior checklist : revised for preschool children | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2019 |
article | 岡田, 智; 山下, 公司; 岡田, 克己; 森村, 美和子; 中村, 敏秀 | 発達障害を対象にした通級指導教室におけるソーシャルスキルトレーニングの効果の検討 : 学ぶべき課題の自己理解,通級時間数に焦点を当てて | Effects of social skills training for children with developmental disabilities in resource rooms of primary schools : focused on self-understanding of social skills objects and hours spent in resource room | 臨床心理学 | Japanese journal of clinical psychology | 10-May-2020 |