Hokkaido University | Library | HUSCAP | Advanced Search |
Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >
Showing results 1 to 11 of 11
Showing results 1 to 11 of 11
|
Recent Submissions沼崎, 麻子... [et al.] (2014) 成人ASD(自閉症スペクトラム障害)当事者の博物館利用の現状と課題 : 「科学コミュニケーション」の場としての博物館の役割に着目して. 科学技術コミュニケーション, 15: 73-89 As a place of science communication, museums are being expected to encourage all citizens to avail a....
玉澤, 春史... [et al.] (2014) 衛星データ利用芸術作品の製作と天文台への展示 : 作家は研究リソースのどこに興味をもったか. 科学技術コミュニケーション, 15: 91-106 We report the exhibition of the artworks that utilize, or are inspired by, the data of artificial sa....
内村, 直之 (2014) STAP細胞問題の中での科学コミュニケーション : または不確実な科学と付き合うには. 科学技術コミュニケーション, 15: 161-168 STAP cell problems including its scientific misconduct problem are now very serious matters for Scie....
工藤, 充... [et al.] (2014) 何者として,何を話すか : 対話型ワークショップにおける発話者アイデンティティの取り扱い. 科学技術コミュニケーション, 15: 107-122 This practice report raises some questions of dialogical workshop design about science and technolog....
林, 孝亮... [et al.] (2014) すごろく教材で考える放射線と原発事故後の福島での暮らし : 「放射線人生ゲーム」の開発. 科学技術コミュニケーション, 15: 137-146 伊藤, 真之... [et al.] (2014) パブリックコメント・ワークショップの試行 : 「宇宙基本計画(案)」をテーマとしたワークショップの事例報告. 科学技術コミュニケーション, 15: 123-136 後藤, 崇志... [et al.] (2014) 科学・技術イベント参加者層評価に豪州発セグメンテーション手法を用いることの有効性. 科学技術コミュニケーション, 15: 17-35 We conducted two internet surveys to examine the utility of the segmentation method for assessing au....
鈴木, 努 (2014) 放射線に関する知識測定と不安の要因分析における諸問題. 科学技術コミュニケーション, 15: 3-16 This paper examines the reliability of the knowledge measurement methods about radiation and also an....
谷口, 忠大... [et al.] (2014) 自律分散型スマートグリッドの理解を促すシリアスゲームの開発. 科学技術コミュニケーション, 15: 37-56 In this paper, we proposed a novel serious game for decentralized autonomous electric power network ....
髙祖, 歩美... [et al.] (2014) 東京大学における研究成果の国際広報 : UTokyo Researchの活動報告. 科学技術コミュニケーション, 15: 149-159 There is increasing pressure on Japanese universities and research institutions to actively promote ....
RSS Feeds |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|