|
Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >
Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers (HUSCAP) contains peer-reviewed journal articles, proceedings, educational resources and any kind of scholarly works of Hokkaido University. News & Topics |
Latest Items in this Repository
(2023) 令和4年度北海道大学附属図書館自己点検・評価報告書(令和元年度~令和4年度). |
Motomiya, Makoto... [et al.] (2022) Efficacy of the microscopic parachute end-to-side technique for creating large-to-small venous anastomoses in free flaps in the extremities. JPRAS Open, 34: 189-198 Purpose: The availability of reliable and suitably sized veins is limited for creating free flaps to.... |
Kurotori, Isaku... [et al.] (2023) Scallop aquaculture has a potential risk of natto-induced hypersensitivity reactions in a local area of northern Japan. Allergology international, 72(1): 128-134 Background: Fermented soybean (natto)-induced hypersensitivity reactions (natto allergy) are rare an.... |
Maeki, Masatoshi... [et al.] (2022) Production of siRNA-Loaded Lipid Nanoparticles using a Microfluidic Device. JoVE-journal of visualized experiments, 181: e62999 The development of functional lipid nanoparticles (LNPs) is one of the major challenges in the field.... |
(2023) 奥付. 子ども発達臨床研究, 17 |
(2023) 子ども発達臨床研究センターのメンバーシップ(2022年度). 子ども発達臨床研究, 17 |
(2023) センター全体・子ども臨床研究部門・子ども発達支援研究部門・教職高度化研究部門. 子ども発達臨床研究, 17 |
Rudeeaneksin, Janisara... [et al.] (2023) Molecular Characterization of Mutations in Isoniazid- and Rifampicin-Resistant Mycobacterium tuberculosis Isolated in Thailand. Japanese journal of infectious diseases, 76(1): 39-45 The control of drug-resistant tuberculosis (TB) is a major challenge. The frequency and mutation cha.... |
鈴木, 修斗... [et al.] (2023) 中学生における仲間集団の排他性に関する尺度作成の試み : 仲間を外に離さない集団規範に着目して. 子ども発達臨床研究, 17: 33-40 本論文では、従来の集団外成員の排除に焦点化した仲間集団の排他性について、その概念を見直し、排他的なグループにおけるグループ外の者との関係を阻害する2 つの要因について検討する。一つ目は、グループ外の.... |
栁内, 景太... [et al.] (2023) 書字困難児の認知行動的特徴と経過との関連について. 子ども発達臨床研究, 17: 23-31 書字困難児に対して不適切な対応が為されると、書字への抵抗が強まり学習意欲の低下を引き起こすことがある。そこで、本研究では小学生の書字困難児4 名を対象に、書字困難児の認知行動的特徴と経過との関連につい.... |
|
|