HUSCAP logo Hokkaido Univ. logo

Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers >

Hokkaido University Collection of Scholarly and Academic Papers (HUSCAP) contains peer-reviewed journal articles, proceedings, educational resources and any kind of scholarly works of Hokkaido University.

News & Topics


Latest Items in this Repository

(2023) 令和4年度北海道大学附属図書館自己点検・評価報告書(令和元年度~令和4年度).
Motomiya, Makoto... [et al.] (2022) Efficacy of the microscopic parachute end-to-side technique for creating large-to-small venous anastomoses in free flaps in the extremities. JPRAS Open, 34: 189-198
Purpose: The availability of reliable and suitably sized veins is limited for creating free flaps to....
Kurotori, Isaku... [et al.] (2023) Scallop aquaculture has a potential risk of natto-induced hypersensitivity reactions in a local area of northern Japan. Allergology international, 72(1): 128-134
Background: Fermented soybean (natto)-induced hypersensitivity reactions (natto allergy) are rare an....
Maeki, Masatoshi... [et al.] (2022) Production of siRNA-Loaded Lipid Nanoparticles using a Microfluidic Device. JoVE-journal of visualized experiments, 181: e62999
The development of functional lipid nanoparticles (LNPs) is one of the major challenges in the field....
(2023) 奥付. 子ども発達臨床研究, 17
(2023) 子ども発達臨床研究センターのメンバーシップ(2022年度). 子ども発達臨床研究, 17
(2023) センター全体・子ども臨床研究部門・子ども発達支援研究部門・教職高度化研究部門. 子ども発達臨床研究, 17
Rudeeaneksin, Janisara... [et al.] (2023) Molecular Characterization of Mutations in Isoniazid- and Rifampicin-Resistant Mycobacterium tuberculosis Isolated in Thailand. Japanese journal of infectious diseases, 76(1): 39-45
The control of drug-resistant tuberculosis (TB) is a major challenge. The frequency and mutation cha....
鈴木, 修斗... [et al.] (2023) 中学生における仲間集団の排他性に関する尺度作成の試み : 仲間を外に離さない集団規範に着目して. 子ども発達臨床研究, 17: 33-40
 本論文では、従来の集団外成員の排除に焦点化した仲間集団の排他性について、その概念を見直し、排他的なグループにおけるグループ外の者との関係を阻害する2 つの要因について検討する。一つ目は、グループ外の....
栁内, 景太... [et al.] (2023) 書字困難児の認知行動的特徴と経過との関連について. 子ども発達臨床研究, 17: 23-31
書字困難児に対して不適切な対応が為されると、書字への抵抗が強まり学習意欲の低下を引き起こすことがある。そこで、本研究では小学生の書字困難児4 名を対象に、書字困難児の認知行動的特徴と経過との関連につい....

 

Hokkaido University