Type | Author(s) | Title | Other Titles | Citation | Citation(alt) | Issue Date |
bulletin (article) | 安, 明希; 鈴木, 修斗; 加藤, 弘通 | 貧困と子どもの抑うつの調整要因 : 子どもの「暮らし向きの認知」の性差に注目して | Exploring the moderating factor between poverty and children’s depression : Gender differences in children’s perception of their household income | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2024 |
bulletin (article) | 鈴木, 修斗; 加藤, 弘通 | 中学生における仲間集団の排他性に関する尺度作成の試み : 仲間を外に離さない集団規範に着目して | An Attempt to Develop a S cale for Peer Group Exclusivity Among Junior High School Students : Focussing on the Group Norm of Keeping Members Inside of it | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 24-Mar-2023 |
article | Kato, Hiromichi; Yoshimura, Yoshitaka; Minamikawa, Hajime; Suzuki, Kuniaki; Yamazaki, Yutaka | Suppression of osteoclastogenesis by lactoferrin | - | 北海道歯学雑誌 | - | 15-Sep-2022 |
bulletin (article) | 鈴木, 修斗; 藤井, 義久; 加藤, 弘通 | 中学生におけるメンタルヘルスの問題と学校生活で求める支援との関連性 | Association between mental health problems of junior high school students and the support they need in school life | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2022 |
bulletin (article) | 村井, 史香; 梅村, 拓未; 鈴木, 育美; 鈴木, 修斗; 渡邉, 仁; 加藤, 弘通 | 高校生における「書く」「聞く」「話す」「読む」ことへの苦手意識に関する研究 : 学習動機づけ・学校享受感との関連の検討 | A Study on the Difficulties for 4 L anguage Skills in High School Students Relationships between 4 L anguage Skills, Academic
Motivation, and School Enjoyment | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2022 |
bulletin (article) | 村井, 史香; 岡本, 祐子; 太田, 正義; 加藤, 弘通 | 中学生・大学生の“自認するキャラ”を介した友人関係とセルフ・モニタリングとの関連 | Relationship between friendship with self-acknowledged Kyara and self-monitoring in junior high school and university students | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2021 |
bulletin (article) | 加藤, 弘通; 高橋, 陸斗; 濤岡, 優 | 小・中学生の学校・家庭・自己に対する意識の変化 : 札幌市の過去5年間の子どもの変化 | - | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2021 |
bulletin (article) | 村井, 史香; 加藤, 弘通 | 高校生を対象とした多元的アイデンティティ尺度の検討 | Investigating the scale of plural identities for high school students | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2020 |
bulletin (article) | 水野, 君平; 森田, 未希; 加藤, 弘通 | 中学生における教室内の友だちグループ間の地位と進学先への意識の関連性 : 中学3年生を対象とした予備的検討 | - | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2020 |
bulletin (article) | 加藤, 弘通; 高橋, 陸斗; 川原, 里奈 | 小・中学生の生活意識と大人への評価 : 札幌市の小学生・中学生の生活と意識についての調査Ⅲ | The Survey of current situation of Children in Sapporo from perspectives of school adaption, parent-child relationship, self-esteem and evaluation for adults | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2020 |
bulletin (article) | 侯, 月江; 太田, 正義; 加藤, 弘通 | 中学生の学年移行期における学校生活享受感と欠席行動との関連 | Relationships between school enjoyment and absence behavior in the context of transition across grade levels in junior high school | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | Bulletin of Faculty of Education, Hokkaido University | 27-Jun-2019 |
bulletin (article) | 加藤, 弘通; 水野, 君平; 侯, 月江; 濤岡, 優 | 小・中学生の生活意識と遊び : 札幌市の小学生・中学生の生活と意識についての調査Ⅱ | The Survey of current situation of Children in Sapporo from perspectives of school adaptation, parent-child relationship, and play in winter | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2019 |
bulletin (article) | 宋, 美蘭; 水野, 君平; 侯, 月江; 濤岡, 優; 加藤, 弘通 | 札幌市の子どもたちにおける「外国語」及び「総合的な学習」に関する実態分析 | An analysis of the actual situation of the childrenʼs “Foreign Languages” and “the Period of Integrated Study” of Sapporo | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2019 |
bulletin (article) | 加藤, 弘通; 水野, 君平 | 札幌市の小学生・中学生の生活と意識についての調査I : 学校・家庭・自己および居場所に注目して | The First Survey of Life of Children in Sapporo : From the viewpoint of School and Family life, Self-esteem and a sense of Ibasho | 子ども発達臨床研究 | - | 20-Mar-2018 |
bulletin (article) | 穴水, ゆかり; 加藤, 弘通 | 教育現場における自傷児童生徒支援の課題について : 文献レビュー | Current issue of care and support for deliberate self-harming children and students in school : A literature review | 北海道大学大学院教育学研究院紀要 | - | 22-Dec-2017 |
bulletin (article) | 加藤, 弘通; 太田, 正義; 水野, 君平 | いじめ被害の実態と教師への援助要請 : 通常学級と特別支援学級の双方に注目して | Field Survey of School Bullying and Help-Seeking Behavior of Victims of School Bullying : From A Comparison Between Normal Classroom and Special Needs Education Classroom | 子ども発達臨床研究 | - | 31-Mar-2016 |
bulletin (article) | 加藤, 弘通 | 「抵抗」としての発達支援 | Development Support as a resistance for children | 子ども発達臨床研究 | - | 5-Dec-2014 |
bulletin (article) | OKUBO, Tomoo; KUROSAWA, Kaoru; KATO, Hiromichi | Person-environment Fit, Behavioral Orientation, and Subjective Adjustment: A Test of the Goodness-of-fit Hypothesis in University Students | 個人一環境の適合性と行動および適応状態との関連: 大学生における個人一環境の適合の良さ仮説の検証 | Research and Clinical Center for Child Development : Annual Report | 子ども発達臨床研究センター英文年報 | 27-Mar-2007 |
bulletin (article) | KATO, Hiromichi | THE FORMATION OF TRIADIC INTERPERSONAL RELATIONSHIP AND NARRATIVE PRODUCTION:RELATIONSHIP TO THE DEVELOPMENTAL PROCESS OF MEANINGS | 三者関係と物語の関係:意味の発達過程についての研究 | 乳幼児発達臨床センター年報 | RESEARCH AND CLINICAL CENTER FOR CHILD DEVELOPMENT Annual Report | Mar-2006 |
bulletin (article) | OKUBO, Tomoo; KATO, Hiromichi; KUROSAWA, Kaoru | A TEST OF THE GOODNESS OF FIT HYPOTHESIS FOR ADJUSTMENT OF HIGH SCHOOL STUDENTS:THE RELATIONSHIP BETWEEN NEEDS AND SUBJECTIVE ADJUSTMENT IN SCHOOL LIFE | 中高生における個人-環境の適合の良さ仮説の検証:学校生活における欲求と適応感との関連 | 乳幼児発達臨床センター年報 | RESEARCH AND CLINICAL CENTER FOR CHILD DEVELOPMENT Annual Report | Mar-2006 |