Type | Author(s) | Title | Other Titles | Citation | Citation(alt) | Issue Date |
bulletin (article) | 佐々木, 伸; 細川, 敏幸; 鈴木, 久男; 吉永, 契一郎; 斉藤, 準 | 創造性駆動型社会に対応したSTEM教育 | STEM Education for a Creativity-Driven Society | 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 | Journal of higher education and lifelong learning | Mar-2023 |
bulletin (article) | 細川, 敏幸; 鈴木, 久男; 斉藤, 準; 吉永, 契一郎 | デザイン・シンキング入門 : スタンフォード大学d.school研修報告 | Introduction of Design Thinking : Report of Training Course of Stanford University d.school | 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 | Journal of higher education and lifelong learning | Apr-2021 |
article | Hossain, Kaniz Fatima Binte; Hosokawa, Toshiyuki; Saito, Takeshi; Kurasaki, Masaaki | Zinc-pretreatment triggers glutathione and Nrf2-mediated protection against inorganic mercury-induced cytotoxicity and intrinsic apoptosis in PC12 cells | - | Ecotoxicology and environmental safety | - | 1-Jan-2021 |
article | Hossain, Kaniz Fatima Binte; Rahman, Md Mostafizur; Sikder, Md Tajuddin; Hosokawa, Toshiyuki; Saito, Takeshi; Kurasaki, Masaaki | Selenium modulates inorganic mercury induced cytotoxicity and intrinsic apoptosis in PC12 cells | - | Ecotoxicology and environmental safety | - | 1-Jan-2021 |
article (author version) | Hossain, Kaniz Fatima Binte; Hosokawa, Toshiyuki; Saito, Takeshi; Kurasaki, Masaaki | Amelioration of butylated hydroxytoluene against inorganic mercury induced cytotoxicity and mitochondrial apoptosis in PC12 cells via antioxidant effects | - | Food and Chemical Toxicology | - | Dec-2020 |
article | Yamasaki, Shojiro; Kimura, Goh; Koizumi, Kazunari; Dai, Ning; Ketema, Rahel Mesfin; Tomihara, Tomomi; Ueno, Yukako; Ohno, Yuki; Sato, Shin; Kurasaki, Masaaki; Hosokawa, Toshiyuki; Saito, Takeshi | Maternal green tea extract intake during lactation attenuates hepatic lipid accumulation in adult male rats exposed to a continuous high-fat diet from the foetal period | - | Food & Nutrition Research | - | 5-Oct-2020 |
bulletin (article) | 細川, 敏幸; 山田, 邦雅; 宮本, 淳 | 日本における《カレッジ・インパクト理論》の有効性の検証 : 日本の一大学のIRデータを使って | Examination of the College Impact Theory : Using the IR Data from a Japanese University | 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 | Journal of higher education and lifelong learning | 23-Jun-2020 |
article (author version) | Yamasaki, Shojiro; Tomihara, Tomomi; Kimura, Goh; Ueno, Yukako; Ketema, Rahel Mesfin; Sato, Shin; Mukai, Yuuka; Sikder, Tajuddin; Kurasaki, Masaaki; Hosokawa, Toshiyuki; Saito, Takeshi | Long-term effects of maternal resveratrol intake during lactation on cholesterol metabolism in male rat offspring | - | International journal of food sciences and nutrition | - | 10-Jul-2019 |
bulletin (article) | 宮本, 淳; 山田, 邦雅; 細川, 敏幸 | 米国高等教育機関における教学IRの訪問調査 | Survey of higher educational institutional research activities in institutions in the United States | 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 | Journal of higher education and lifelong learning | Apr-2019 |
bulletin (article) | 細川, 敏幸; 山田, 邦雅; 宮本, 淳 | 学習状況調査アンケートの動向 : 米国と韓国の現在 | Trend of questionnaire survey about learning situation in U.S.A. and Korea | 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 | Journal of higher education and lifelong learning | Apr-2019 |
bulletin (article) | 山田, 邦雅; 宮本, 淳; 細川, 敏幸 | IRデータによる学生層と大学層の形成と評価のシミュレーション | Simulation of grouping and evaluating students and universities by IR data | 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 | Journal of higher education and lifelong learning | Apr-2019 |
bulletin (article) | 宮本, 淳; 出口, 寿久; 伊藤, 一馬; 川西, 奈津美; 河野, 未幸; 鈴木, 里奈; 高原, めぐみ; 中川, 紗百合; 柳川, 仁美; 細川, 敏幸 | 教職員協働による教学に関するIR(Institutional Research)勉強会 | Institutional Research Seminar about University Educational Activities Conducted via Collaboration between Faculty Members and Administrative Staff | 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 | Journal of Higher Education and Lifelong Learning | May-2018 |
bulletin (article) | 山本, 堅一; 細川, 敏幸; 山田, 邦雅; 三上, 直之 | 平成29年度北海道大学教育ワークショップの取り組み | A Report on the 2017 Hokkaido University Workshop on Education | 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 | Journal of Higher Education and Lifelong Learning | May-2018 |
bulletin (article) | 丹保, 憲仁; 佐伯, 浩; 阿部, 和厚; 新田, 孝彦; 町井, 輝久; 出村, 文理; 三浦, 洋; 佐々木, 隆生; 栗原, 正仁; 望月, 恒子; 小笠原, 正明; 安藤, 厚; 細川, 敏幸 | 座談会:北大の教養教育改革と旧高等教育センターの役割 | A Round-Table Talk on Liberal and General Education in Hokkaido University and the Role of the Former Center of Research and Development for Higher Education | 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 | Journal of Higher Education and Lifelong Learning | May-2018 |
bulletin (article) | 細川, 敏幸; 山田, 邦雅; 宮本, 淳 | アセスメント・ポリシーの考え方 : アセスメント・ポリシー研究会報告 | An Introduction to the Assessment Policy | 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 | Journal of Higher Education and Lifelong Learning | May-2018 |
bulletin (article) | 山本, 堅一; 細川, 敏幸; 山田, 邦雅; 亀野, 淳; 三上, 直之 | 平成28 年度北海道大学教育ワークショップの取り組み | A report on the 2016 Hokkaido University Workshop on Education | 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 | Journal of Higher Education and Lifelong Learning | Mar-2017 |
bulletin (article) | 宮本, 淳; 徳井, 美智代; 山田, 邦雅; 細川, 敏幸 | 授業経験の質の差異が学生の学習態度・能力の自己評価に与える影響 : 2012-2014年学生調査の分析結果より | The effects of differences in the qualit of class experiences on learning attitudes and self-evaluations of the abilities of university students : results from questionnaire surveys from 2012 to 2014 | 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 | Journal of Higher Education and Lifelong Learning | Mar-2016 |
bulletin (article) | 山本, 堅一; 細川, 敏幸; 山田, 邦雅; 飯田, 直弘; 三上, 直之; 鈴木, 誠; 木村, 純; 亀野, 淳 | 平成27年度北海道大学教育ワークショップの取り組み | A report on the 2015 Hokkaido University Workshop on Education | 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 | Journal of Higher Education and Lifelong Learning | Mar-2016 |
bulletin (article) | 徳井美, 智代; 宮本, 淳; 山田, 邦雅; 細川, 敏幸 | 過去3 年の学習状況調査からみえる北大生の特徴 : 2014 年IR プロジェクト活動報告 | Learning Situation of Undergraduates in Hokkaido University analyzed by Questionnaire Survey over Three Years : Activity Report of IR Network Project Team in 2014 | 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 | Journal of Higher Education and Lifelong Learning | Mar-2015 |
bulletin (article) | 山田, 邦雅; 鈴木, 誠; 細川, 敏幸; 池田, 文人; 飯田, 直弘 | シラバス作成型FD犬種会の評価法 : 北海道大学における2014年度のFD改善を通した考察 | Method for Evaliating the syllabus-based FD Program : Consideration of the Improvements to the FD workshops at Hokkaido University in 2014 | 高等教育ジャーナル : 高等教育と生涯学習 | Journal of Higher Education and Lifelong Learning | Mar-2015 |