Type | Author(s) | Title | Other Titles | Citation | Citation(alt) | Issue Date |
article | Okada, Satoshi; Kawasaki, Yoko; Shinomiya, Mieko; Hoshino, Hiroshi; Ino, Tamiko; Sakai, Kazuko; Murakami, Kimiko; Ishida, Rie; Mizuno, Kaoru; Takayanagi, Mizuho; Niwa, Shin-Ichi | Long-term stability of the WISC-Ⅳ in children with autism spectrum disorder | - | International Journal of School & Educational Psychology | - | 2022 |
article | Takayanagi, Mizuho; Kawasaki, Yoko; Shinomiya, Mieko; Hoshino, Hiroshi; Okada, Satoshi; Ino, Tamiko; Sakai, Kazuko; Murakami, Kimiko; Ishida, Rie; Mizuno, Kaoru; Niwa, Shin-Ichi | Review of cognitive characteristics of autism spectrum disorder using performance on six subtests on four versions of the Wechsler Intelligence Scale for Children | - | Journal of autism and developmental disorders | - | 7-Mar-2021 |
bulletin (article) | 小原, 啓吾; 岡田, 智; 景平, 義文; 吉川, 剛史; Özel, Dilara | トルコにおけるシリア難民の子どもの現状と発達障害支援の課題 | Situation of Syrian refugee children in Turkey and the challenges in supporting children with intellectual disabilities | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2020 |
bulletin (article) | 若野, 舞乃; 岡田, 智; 大平, 明人; 大谷, 和大 | 思春期におけるASD のある子どもたちの社会的動機づけの特徴 : Social Motivation Interview 日本語版を用いた調査 | Features of social motivation of adolescents with Autistic Spectrum Disorder : Survey Using the Japanese Version of the Social Motivation Interview | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 10-Jun-2024 |
bulletin (article) | 千田, 若菜; 岡田, 智 | 自閉スペクトラム症における過剰適応とカモフラージュの臨床的意義 | Over-adaptation and camouflage in autism spectrum disorder | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2021 |
bulletin (article) | 岡田, 智; 鳥居, 深雪; 辻, 義人 | 自閉症スペクトラム障害におけるDN-CAS 評価システムとWISC-Ⅲの関連の検討 | To Investigate the relationship between the Japanese Version of DN-CAS and WISC-Ⅲ in Children with Autism Spectrum Disorder | 子ども発達臨床研究 | - | 31-Mar-2016 |
article | 岡田, 智; 飯利, 知恵子; 安住, ゆう子; 大谷, 和大 | 自閉症スペクトラム障害における日本版WISC-IVの認知プロフィール : Cattell-Horn-Carroll理論によるサブタイプの検討 | Cognitive profiles of children with autism spectrum disorder on the Japanese version of WISC-IV : subtypes identified using factors from the Cattell-Horn-Carroll theory | 教育心理学研究 | The Japanese journal of educational psychology | 30-Sep-2021 |
bulletin (article) | 飯利, 知恵子; 岡田, 智 | 自閉症スペクトラム障害のある子どものADHD傾向の有無によるWISC-認知プロフィールの特徴 | WISC-IV profiles in autism spectrum disorders with and without attention-deficit/hyperactivity disorder | 子ども発達臨床研究 | - | 25-Mar-2014 |
bulletin (article) | 安田, 悟; 岡田, 智; 風間, 晴香 | 自閉症スペクトラム障害のある児童への造形活動の実践⑸ : ちまちまからダイナミック、固執から創造へ | A Practical Activity of Formative Art to Children with Autism Spectrum Disorder : From Small and Local to Dynamic, and From Perseveration to Creation | 子ども発達臨床研究 | - | 15-Mar-2017 |
bulletin (article) | 田邊, 李江; 岡田, 智 | 自閉症スペクトラム障害のある中学生女児への認知特性に応じたソーシャルナラティブの支援 | An Intervention for a Girl with Autism Spectrum Disorder : Using the Social Narrative Approach based on Cognitive Characteristics | 子ども発達臨床研究 | - | 20-Mar-2018 |
article | 岡田, 智; 桂野, 文良; 岡田, 博子; 石崎, 滉介; 江本, 優衣; 田畑, 牧子 | 就学前にはじめて発達相談を受けた子ども57名のWPPSI-IIIの特徴 : 発達障害評価尺度及びワーキングメモリー検査のアセスメントバッテリーの適用 | WPPSI-III profiles of 57 preschool children who took developmental consultation
for the first time : application of assessment battery of developmental disability scales and working memory tests | 臨床心理学 | Japanese journal of clinical psychology | 16-Nov-2021 |
bulletin (article) | 岡田, 智; 岡田, 克己; 森村, 美和子; 中村, 敏秀; 山下, 公司; 桂野, 文良 | 大都市の通級指導教室で社会性指導を受けている子どもたちの実態調査 : WISC-Ⅳプロフィール、自己理解、ソーシャルスキルの関連について | Situations of children attending in resource rooms in large city in Japan : relationship between WISC-Ⅳ profile, self-understanding, social skills | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2020 |
bulletin (article) | 桂野, 文良; 山下, 公司; 石崎, 滉介; 岡田, 智 | 日本版WISC-ⅣにおいてCHC モデルとGAI モデルの解釈が有効であった事例 | Two case studies of applying CHC and GAI interpretation models of WISC-Ⅳ | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2019 |
bulletin (article) | 岡田, 智; 田邊, 李江; 飯利, 知恵子; 小林, 玄; 鳥居, 深雪 | 日本版WISC-Ⅳにおける検査行動アセスメントの意義と実践的課題 : 検査行動チェックリストの試作と事例による検討 | The Clinical Utility and Practical Problems of Test Behavior Assessment of Japanese version of WISC-IV : Development of the Checklist and Two Case Studies | 子ども発達臨床研究 | - | 25-Mar-2015 |
bulletin (article) | 岡田, 智; 大谷, 和大 | 日本版WISC-Ⅳ及びWPPSI-Ⅲの臨床群における因子構造 : 自閉症スペクトラム障害の有無における多母集団因子分析による検討 | Factor structure of the Japanese version of WISC-IV and WPPSI-III in the ASD group and clinical group : a multi-group confirmatory factor analysis | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2021 |
bulletin (article) | 田邊, 李江; 岡田, 智; 飯利, 知恵子; 辻, 義人; 鳥居, 深雪 | 日本版WISC-IVにおける検査行動チェックリストの信頼性及び妥当性の検討 | Investigating the reliability and validity on the Test-Taking Behavior Checklist of the Japanese version of WISC-IV | 子ども発達臨床研究 | - | 15-Mar-2017 |
bulletin (article) | 岡田, 智; 桂野, 文良; 山下, 公司; 難波, 友里 | 日本版WPPSI-Ⅲと検査行動アセスメントが就学に向けての相談支援に有効であった事例 : 検査行動チェックリスト改訂版と就学前の子どもの認知発達評価に関して | Case study of WPPSI-Ⅲ and test-taking behavior checklist : revised for preschool children | 子ども発達臨床研究 | Annual Report of Research and Clinical Center for Child Development | 25-Mar-2019 |
article | 岡田, 智; 山下, 公司; 岡田, 克己; 森村, 美和子; 中村, 敏秀 | 発達障害を対象にした通級指導教室におけるソーシャルスキルトレーニングの効果の検討 : 学ぶべき課題の自己理解,通級時間数に焦点を当てて | Effects of social skills training for children with developmental disabilities in resource rooms of primary schools : focused on self-understanding of social skills objects and hours spent in resource room | 臨床心理学 | Japanese journal of clinical psychology | 10-May-2020 |